Monday, 23 May 2011

Petua mencerahkan kaki dan tangan tanpa pemakaian losyen atau sunblock.....

Singgah nak bagi ikan ngan tikus aku makan sat,rajin2 bagila depa makan sama na...hehe...

Berbalik kepada tajuk kita hari ni,aku nak kongsi sikit antara petua yang boleh kita buat untuk mencerahkan kaki dan tangan kita tanpa menggunakan losyen ataupun sunblock yang harga dia tau jalakan, walaupun kecik tapi mahal tak hengat..


Thanks google

Salah satu contoh Sunblock.Harga dia dalam RM25 camtula, SPF (Sun Protection Factor)  30. Tapi kalau SPF 30..rasanya tak tahan lama kalau nak stay@ berjemuq lama2 kat bawah matahari..Malaysiakan..summer sokmo...hehe





APAKAH PETUANYA JANNAH?

Petua ni terbukti tau,sebabnya saya pernah tengok dan saya bandingkan antara orang yang tak amalkan dengan yang amalkan,serius berbeza...Yang tak amalkan, muka ja cam cerah tapi kaki dengan tangan lak,hitam nooks..Tapi berbeza pulak  yang mengamalkan petua ni yang mana,kaki ngan tangan lagik cerah daripada muka dia...hehe..

Ehm...Apa petuanya ya.........Nak tahu tak?hehehehe................Jawapannya..................................Jeng3..

-

-

-

-

-

-



Thanks gugel

Pemakaian stokin tangan serta elakkan daripada pakai baju berlengan pendek..Memang sangat melindungi kulit anda..Dan...Tutup aurat...;B

KAKI2??


Gugel thanks..hehe


Pemakaian stokin semasa keluar rumah...Bukan sekadar ketika bersukan sahaja tetapi apabila anda keluar ke mana2 terutama apabila memakai sandal. Berdasarkan apa yang aku perhatikan,memang sangat ketara perbezaan pada tona warna kaki kita apabila anda memakai sarung kaki ini..Yang aku perhatikan, kaki orang2 disekelilingku yang memakai stokin nampak lagi elok dari yang tak pakai,apatah lagik apabila pemakaian stokin ni dapat menutup segala cela di kaki seperi kudis buta,kurap atau panau serta parut gigtan nyamuk. 


Nampak?Bukankah Islam ini memelihara keaiban dan kehormtan kita.Namun perkara ini hanyalah sebahagian daipada hikmah memakai stokin tapi bukanla memberi maksud sebab kenapa kita perlu memakai stokin tu..Pakai stokin tak wajib dalam Islam ya.Aku ulang,pakai stokin untuk perempuan tak wajib dalam Islam.Kenapa?Satg aku terangkan..

Sebagai seorang manusia yang sedang melihat dunia,aku dapati, ramai antara kita yang lalai dalam hal-hal remeh temeh ni..Islam menggariskan sesuatu perkara bukan untuk kepentingan sesiapa tapi untuk kita sendiri...setiap yang berlaku pasti ada sebab dan musababnya..

Psst: Sebenarnya,pakai stokin dan baju ni tak wajib dalam Islam..Tapi menutup keseluruhan kaki dan tubuh badan adalah wajib...Jadik,fikir-fikirkanla..


~KERANA AURATKU BEGITU BERHARGA~

4 comments:

Anonymous said...

Dah cba dulu,memang berkesan ;)

Munira Shaari said...

jannah nnt fikir kn cara nk promote pakai stokin ( kita kn biro dakwah bedsa) hehe

JANNAH means Heaven said...

Must have a good and effective plan on that..hehe

Adilah Manaf Celik Vitamin said...

Sangat setuju.

10 Mitos Tentang Kesuburan Yang Perlu Anda Tahu