Friday 6 May 2011

Agak2nya siapa yang akan tersingkir dalam Maharaja Lawak pada malam ini??

Maharaja Lawak

Ha...ni antara rancangan feveret aku kat Astro Warna sekarang ni...hehee...aku ni taktahulah,asal bukak tv ja misti tangan aku nak tgk Astro Warna ja...Banyak cerita2 dia memang best!!!! Malam ni topat pada pukul 10 plak ada Maharaja Lawak...Agak2 sapa yang akan terkeluaq ya pada malam ni ha...Sebelum teka,sebagai penonton tegar, meh aku nak komen sikit persembahan2 diorang..Ni based on tahap KEBAHAK-BAHAKKAN aku la no...ehm...Kita mula dengan Amir la dulu!


Amir......Amir ni secara jujurnyala kan,aku nak komen...Dia ni lawak dia tak bersusun sedikit n tak kena sangat..But kata Omputih,not well-organized and not relevantla. Satu lagi dia kadang2 bajet jugak Amir ni..Walau bagaimanapun, dia sebenarnya ada satu keistimewaan yang ada kat diri dia,xdak kat orang lain..  Bonus yang mana,dia boleh gunakan sebagai props masa nak wat persembahan tu. Props itu ialah... diri dia senirik. Dia kecik dan bagi akula kan,orang yang kecik tu sebenarnya unik..nampak cam budak2 lagik. So,lawak dia tryla adjust bagi nampak tangen dengan fizikal dia..Ada ja orang yang kecik wat lawak menjadik, ingat tak Ibrahim Pendek, tak pun yang berlakon yang jadik bapak cikgu Murni yang garang dalam Labu Labi tu...Kecik2 tu comel,anugerah tu...Aku suggestkan lepas ni..Dia susun dulu dialog dia,dari slow joke to direct joke,pastu..Janganla bajet sangat,duk wat gaya ala2 model plak tu..Takyah,xlawak..geli lagik ada..Put sense of maturity in your joke but in the same time can entertain people..Although dia sorang2 pun,aku yakinla dia misti boleh punya..

Walaubagaimanapun,dia kena ingat yang dia berada dalam kondisi yang agak rapuhla sebenarnya dalam ML dan bila2 ja boleh terkeluar..


Balas..Lawak dia...ehm...agak lawak dan kena dengan cerita yang dipersembahkan..Cuma brentila guna Mak Cik Karipap tu...Bosan sikit..Kalau xsilap akulakan...Grup ni often use the element of "Bawdy" dalam lawak dia..Tu yang aku belajar dalam Sastera Inggeris...Maksudnya,lawak lucah.....Lawak lucah ni memang sometime lawak......memang kadang2 orang boleh gelak..Tapi kita kena ingat,ML bukan rancangan yang ada klasifikasi 18 ke atas ke apa..Lagipun budak2 sekarang cepat ja pahamnya..N rakyat Malaysia pun cerdik2 aih...But then,aku tak rasa group ni keluar malam ni..Tak kut,tapi xmustahil...


Aku suka grup ni..Maybe sebab ada Apek ni..Apek ni muka dia biasa ja...Tapi BIJAK gunakan expresi muka yang pelbagai dan yang bagusnya memek tu memang kena dengan apa yang nak disampaikan..Lawakla..memang lawak..Cuma Yus tu kadang2 over sikit...Takyahla garang sangat..Ni bukan cerita Wrestling..Takmo jerit2 ok,mak takuuuut sangat noook..Apa pun,ni antara group yang aku rasa dalam top 4!!!!

Tak mungkin terkeluar...
Bagus sebab dorang banyak pengalaman...Tapi kekadang nampak ada cam bias2 sket kat dorang 
ni..contohnya time pengundian nak tutup tu..judge and mc macam sengaja nak lambat2kan..kalau peserta lain habes2 ja performance terus kira 5, then undian trus tutup..kalau dorang,cam lewat2 plak..Jadik no bias2 ok..siyan kat dorang..

Ehm......................Ehm...........Man..sangat2 rapuh kedudukan dia......Try gunakan lawak yang original ya,Man ni banyak lawak dari buku Mastika ni..Aku bacala..hehe..Tapi,boleh ja nak guna lawak dalam buku,pengolahan kena kreatifla..Buat seolah-olah penonton taktahu langsung..Apapun,maybe tonite,will be either miracle or disaster for you Man..Prepare..Only you and  yourself can change your own fate..

 Dalam top 3..Insya Allah...Lawak yang cerdik dan tak terjangka..Cuma..pesan aku..Grab your fans back Nabil, sebab lawok camnopun ekau buet kalau pominat dah tukor aroh lopeh macam2 jadik tu,molopeh jugok kau nak jadik juaro..Walau camnopun...Ekau memang bestla..

Sepah..pun dlam Top 4 jugak....sebab...Sepah ngan Jambu aku tgk sama2 ada kekuatan tersendiri but the at the same level..Sepah pun dah ada banyak experience kalau nak dibandingkan dengan Man ngan Amir tu...So,agak xmenghairankan sangat kalau dorang ni mature dalam wat lawak..

Pssst: Sesetengah orang....takyah tunggu dia wat lawak...tengok muka ja terus rasa nak gelak..;-)

No comments: