Wednesday 11 May 2011

Mempelam!!!!!!Mempelam!!!!!!!!

Semalam,aku ikut mak ngan abah aku.Kami pi juai mempelam..Kebetulan,sekarang nikan musim mempelamkan...Dan Alhamdulillah,tahun ni ,pokok-pokok mempelam kat rumah aku,agak subur dan sukses dalam menjana mempelam-mempelam mereka...hehe...Alhamdulillah...

Dari Simpang Empat sampailah Sanglang kami pi cari orang yang nak beli pelam kami ni...Tapi takdak...huhu...Pastu balik Simpang Empat balik,Alhamdulillah,adala sorang penjual mempelam ni beli..

 Tengah memunggah mempelam

 Wuk masuk dalm guni..Hey Jane...Let the picca speaks!

 Penuh bonet ni...Ni abah akula yang kait ni...

 Dapatla dalam 2guni setengah...Bolehla...

 Dalam ni ada banyak jenis mempelam...danla aku usha2 lori dia


Semuanya dalam 71 KILOGRAM......Campoq ngan pelam seguni len...Bolehla...habuan beli KEEPCI,kata mak aku...hehe


Lepas2 juai pelam tu...Truih kami pi beli KFC...hehe..Alhamdulillah,walaupun duit juai pelam tu tidakla banyak sangat dapatnya...tapi bolehla cover2 skit duit nak beli KEEPCI ni...hehehe..

Malam tu barulah aku rasa betapa susahnya nk dapatkan duit nikan walaupun berbelas ringgit..Setengah orang, yang susah terutamanya nak makan KFC pun setahun sekali,yang kita ni kadang2 pagi KFC,tengahri Mcd, dinner Nandos plak..Tu pun xtau nak bersyukur ngan tuhan lagikkan....

~Hargai dan syukurilah nikmat yang Allah berikan kepada kita~

No comments: