Monday, 2 May 2011

Apa itu mentarang?



Siput mentarang merupakan sejenis haiwan bercengkerang (Kerang-kerangan) yang boleh dimakan. Siput mentarang mempunyai kulit yang nipis dan biasanya tebih menggemari air yang mempunyai suhu rendah.
Siput Mentarang hanya boleh ditemui di pantai yang berselut sahaja seperti di Perlis atau 
Pantai Sabak, Selangor dan biasanya ia dikutip semasa air surut. ( Sumber, Wikipedia)


Orait...semalam,selepas makan mentarang di gerai,abah aku pi beli pulak mentarang yang terdapat di area2 Kuala Perlis...Mentarang ni memang femes kat kuala Perlis...Satu lagi ialah Udang Lipan...Tapi kali ini aku cerita pasal mentarang dulu la na....


Berselut......so clean the mud first..

Still alive....

wah...Cerahnya kamu!!!!!!!pakai Fair and Lovely kewwwwwwwwww!!!!!!!!hehehe

Mengucap2 kaih.....

Bakor jerrrrrr
Rasa dia manis2 sket........ehm...ala2 kepah la jugak...tapi dalam dia unik sket......lupa lak nak snap sebab dah makan dulu....ehehehehe

2 comments:

Syar Chek Mat said...

baruuuuuuuuu ja nak tanya mentarang tu apa...besaq ek dia.. rasa cam kepah eh?? nak tengok isi diaaaa...

JANNAH means Heaven said...

nanti aku beli lain syar...hehe...lupa giler nak tangkap dalam dia...tapi xtahula awak lalu ke tak...yalah..makanan kampung2 jah...huhu