Tuesday, 24 May 2011

Ustazah boleh dak cakap Bahasa Engelish?

Hehehe...Aku ni sebenaqnya baru ja balik mengajaq dari sekolah, tersenyum aku bila teringatkan soalan students aku tadik.. Terngiang-ngiang pertanyaan depa masa aku tengah nak salam-salam ngan depa..


" Ustazah,ustazah pandai cakap Bahasa Engelish dak ustzah,mak ustazah kata ustazah pandai cakap Bahasa Engelish,"tanya salah seorang daripada pelajar aku sambil terenyeh-renyeh kat depan aku...


"Cakap"Bahasa Engelish"? Ha, pandai2" jawab aku tergelak-gelak..cakap Bahasa Engelish plak,mestilah aku boleh..kahkahkahkahkah..CAKAP BAHASA SIAM pun aku boleh...inikan pulak BAHASA ENGELISH..hahaha


" WHAT SAY YOU ustazah?cakap sikit ustazah Bahasa English.,"tnya pelajar aku...


what say you.?what say me ha? hehe...Tertahan-tertahan aku nak gelak ngan depa..what say you pulak..


Makin lama makin berhimpun depan meja aku nak dengaq aku cakap Bahasa Engelish...Ni mak akulah ni..propa jer ngan budak2 ni...Mak aku ajar dorang Pendidikan Islam waktu kelas pagi...aku lak petang..


"Ok...cakap Bahasa Engelish ya..." HA MEH USTAZAH NAK CAKAP......"


Tertunggu-tunggu budak-budak ni nak dengaq aku cakap Bahasa Engelish.....aku pun........................
-

-

-

-


-

-



BAHASA ENGELISH!


KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH....KAN SENANG TU CAKAP BAHASA ENGELISH..hehe..ha dah balik2..

Terus senyap..

esok ustazah CAKAP BAHASA TAMIL plak naaa...hahahahahaha..


Sebenaqnya aku agak letih rini...saja nak bergurau sende dengan depa..Takdak niat pun nak permainkan depa..Perkataan dalam Bahasa Inggeris yang aku ajaq depa rini ialah EXAM...EXAM itu maknanya peperiksaan...hehhehe..itu pendek,yang panjangnya...EXAMINATION.........Tau dah?Ha...jum kita sama2,belajaq BI lagik nak?Belajaq saaaampai pandai cakap betul2..Jom!

7 comments:

Munira Shaari said...

hehehe..comel tol perangai bdk2 2..jannah wat tuition eng la, test module 2 hehe

JANNAH means Heaven said...

test module? hehe...Munira,bagi satu set induksi jap..apa2 jalah

Munira Shaari said...

induction set jannah blh main nyanyi2 lagu omputih dgn bdk2 2.. or main teke2 nama haiwan dlm b.i ke

hamizanyusof89 said...

nyanyi lagu Bi smbil buat gaya..so, sikit2 diorg tau mkna...twinkle little star ke..alaah comell...!!

JANNAH means Heaven said...

Munira: aku ajaq agamala ceq ooi...tiba2 sekular lak ni....hehhee

Mizan: Tengah2 twinkle2 tu tiba2 guru besaq mai," Hai,saya suh mengapai quran,bukan suh menyanyi!!"

Ha...sapa yang salah..produk UIA jugak...hehehe

hamizanyusof89 said...

oh..hehehe...ajaq ngaji rupanya..hee~ mane ceq taw..hukhuk..malu~

Munira Shaari said...

klu gitu, suh bdk ni hafal tajwid guna kaedah nyanyi..hang kn pandai nyanyi..ketua nasyid sekolah la katakan ..hahaha