Saturday 2 July 2011

Larian 1 Malaysia! Satu murid, satu sukan SK Sungai Berembang!!

Lari cikgu lari!!!!!!!!!!!!!!!! Ok..Harini seluruh sekolah dalam negara Malaysiaku tercinta ini telah mengadakan Larian Serentak, Satu Murid Satu Sukan!!!! Jadi bertaburanla budak-budak sekolah kita pada hari ni ya..Rasanya semua jenis sekolahkan terlibat.Tak kira menengah atau sekolah rendah..semuanya kena berlari-lari..Yang tak pernah berlari pun buat2la berlari jugakkan...hehe..

Seperti biasa,pagi ni aku pun turut dijemput oleh mak aku (dipaksa senaqnya) untuk menyertai larian tersebut...hehe..Yalah,daripada duk membuta, berhibernasi ja kat rumah,baik aku join lari..Dapat jugak turun 1,2,10 gram lemak..kahkahkah..gram ka, entah2 miligram pun xsampai..hehe..

Ok..malas teman nak membebel banyak2,kiter tgk jelah yer gambaq2 yang sempat diambil tadi..By the way, dah terlanjur tercakap peghak ni,teman nak ucap tahniah ler yer kat Imam Muda Hassan,sebab menang Imam Muda semalam..Yalah,ingat aku tengok Maharaja Lawak ja ka????Imam Muda pun aku tgk tau!!!err..tapi..yang final punya jala..heeeeee..Tahniah2, senior UIA tuuuuu..hehe..


Satu murid, satu sukan!!!!!!!!!!
Pagi-pagi aerobikla dulu..hehe
Sempoi gila aerobik dia,siap menari-nari lagik..aku xwat sangatla,kang tiba2 jadik gempa 9.0 skala ritcher lak sekolah tu..Dahla dekat ngan pantai..hehe
Ewah2!! eeehhhh!!! Mak aku ni...nak lari pun macam Diva lagi nook...hehehe

Ok..adik2...tarik napaihhhhh hembuihhhhhhh..tarikkkkk,hembuiiiiih... Baik2 no..satg tarik2 tertarik teruih masuk ke dalam..hehehe

Habes..warming up baru niii

Tunjuk dah tadi banner depa
Ok...cikgu pun nak naik gerek ja...penat nak lari..

"Ok..lari ni..xdak hadiah...kamu jangan nak lawan2 cepat sangat...xdak sapa yang akan menang pun..lari ni, jangan pelan sangat,jangan laju sangat naaaa,"..pesan guru besor sekolah tu..hehe
Ok..on your mark.
Get set..pooooooonnnn....GO!!!!!!!!!
Cikgu cekgi berlari-lari jugekkkkkk..hehe
Depa duk lari kat depan,aku kat blakang duk usha baikkk punya scenery2 kat sini...cantik wooo

Jom,nak lawan dak ngan depa ha.....hehe

Keep on walking!

Ok..kita guna short cut ya..heheh

Hai..mana aci ni...ni lagik kecoh dari short cut!!

Sambil2 lari tu,tiba2 ada orang kampung tegoq.." uuuiii,maila singgah minum kopi duluuuuuu"
LATTE ada ka makcik...hehe
Ish..kesian pulak aku kat cikgu ni..mesti penatkan bawak anak dia sambil lari...ehm..esok2 bila kita jadik mak ni taula betapa susahnya jadik mak nikan...Kredit arr kat kak ni..
Aku xnak pegang budak ni..bukan apa..kang takut syok2 lari,tiba2 tercampak lak dia dalam sungai ni..kahkahkah (alasan2)

Ai ai shiteruuuuuu!!!!!!! Oi,lari ooiiii,renyeh apa lagik!!!! 

Ok..Nampaknya, Ustazah Bderiah sudah hampir sampai ke garisan penamat....Mari kita mulakan countdown!!
Sikit lagik....Yeah...Ussain Bolt kitaaaa sudah hampir menamatkan lariannya!!kahkahkah

Menang!!!!!! Syukur Alhamdulillah mak aku xpengsan..hehehe..

Budak2 aku nih....hehe
Hai...besalah...lari bagai nak rak tapi ke kantin jugak akhirnya..hehe
Berkumpul di dalam dewan sambil mendengar khutbah Sabtu daripada ustzah Bderiah..Bising ja. memang kena arr sebijik dua..hehe
Pegang nombor masing2..pasni ada cabutan bertuah tauu
Aku punyala duk renggah gelak tengok tudung saji ngan besen tu....hehehe...sapalah dapat gamaknya...

Sekali...................Mak aku daaa yang dapat....hahahahahahahahhaha
Ok..makasih cikgu-cikgu yang gigih menjayakan program ni..sebagai outsider,aku rasa best sangat program yang diadakan kat sekolah ni..cikgu2 dia pun happening gila...Rasa berbaloi aku mai pagi-pagi ni..hehe

Ehm..Tahniah dan terima kasih sekali lagi, kepada pihak yang terlibat...I really enjoy this program and may Allah bless you!!!!!!

Pssst: Bagaimana pula dengan program Cikgu Effa Khairunnisak di Sarawak? You lari macam I ngan mak kerrrrr????hehehe

10 comments:

sharifahfatinzulaikha said...

jannah..bukan murid je tau lari..bakal cikgu pun kena dera lari..huhuhu..

Jannah said...

hahaha..tau xpa, ni bukan satu murid satu sukan ni,patutnya depa buh..satu cikgu, satu sukan...kahkahkah

Munira Shaari said...

nice new spec miss jane

Jannah said...

Sy nak beli yang ada kaler pink2 tu tapi mahai sangatla...huhu..eh, mana spec awak..kata new image with the new spec? kehkehkeh..pakat2 jadik harry potter ar pasni..

Munira Shaari said...

kita wat group harry potter la nnt..kang la sy wat entry khas tuk my new image harry potter hoho

Jannah said...

haha..yalah..harry potter la sangatkan..skrg musim contact lensler...spek dah tak main dah..hihi

Munira Shaari said...

takut ler nk pakai contact lens

الفاضلة الدّكتورة نور الخديجة بنت محمد said...

jane busuk....
saya dah dapat tau awaknye spek...
uhuhuhuhuhu...
comel2....
macam saya kan...
hehehe... ;-)

Jannah said...

yela2..asal comel jer cam awak ek..hehe..jah..saya....sayakan...napa ha jah..saya rasa berat hati ja nak g..

hamizanyusof89 said...

tsemyum2 bila tgk gambar kat atas tu..part naik moto tu pling mengelat..huhu