Sunday 17 July 2011

~Keluarga angkatku yang dirindui di Bokara~

Ehm..sebaik sahaja kami berangkat dari SMKA Sandakan,  perjalanan kami diteruskan ke Kampung Bokara Sandakan..

Ketibaan kami disambut dengan meriah sekali oleh penduduk kampung Bokara..They were really2 good in welcoming their guests like us..hehe..Thanks Kak Nabila Hamdan and all the villagers for welcoming us to this peace and harmony village;-)...Err..mana satu femily angkat saya ya??hehe


Berkumpul di balai raya untuk upacara perasmian program penyerahan anak angkat..

Bersalam-salaman dan berkenal-kenalan dengan penduduk kampung di situ...
Ramah sangat makcik2 ni....I loikkeeee!!

Majlis penyerahan anak angkat ni di rasmikan oleh wakil YB di kawasan ini..


Masa yang ditunggu-tunggu telah tiba.....Siapakah mamaq dan bapak angkat sayak..hehe..

Jeng3X!!

Nenek Sapiah!!!!!!!!!! Yeay!!!!!Pada mulanya, aku ingatkan, aku ni anak angkat yang yatim piatu..Yalah..Orang lain,suma parents angkat dorang datang amik..aku lak,ada nenek jerrr...huhu...(Xbersyukur betulla Jannah nikan)huuu..

Ni cucu nenek..Badrul...dorang tolong bawakkan beg aku....makasih yer..
Dalam hati..kukuh ker jambatan ni...takut satg kang...aku lalu ja..terus...PRAKKKKKK!!!! Dah kena panggil bomba pulak..
Ok..nila rumah saya...maila masuk....ce...belum apa2 dah claim rumah dia dahhh...hehe

Oooo..rupa-rupanya...aku ni bukan anak yatim..nila bapak angkat aku..dia tengah mengajaq budak2 mengaji ngan mak angkat aku..hehehehe...yeay!! Cik ada mook ngan ayoh!!hihi

Ok..ni plak kakak angkat aku...Kak Jijah...cunkan..hehe..Forester ni..keja kat hutan..mencabarkan..nampak ja pi keja pakai baju kurung...hehe

Eh..Bewak arrr...Fuiyooo!!!!(WAT2 JAKUN)
Bewak2..ang ni..ada sedara mara dak kat UIA..muka nak dekat2 sama ngan bewak SUNGAI UIA arrr..kehkehkeh
Ok..ni kira adik2 angkat akulah niikan..aku pun baru2 ja kenai ngan depa..

waaa....Ramaikan femili aku...ha..jangan jeles!!!!!! Ada abang angkat, kakak angkat dan adik angkat yang sangat baik!!

Ok..time ni waktu pi makan Stimbot kat area2 Sandakanla jugak..Meh aku perkenalkan...Yang tengah duk wat peace tu Kak Munek..hehe..Suara dia sedaaaap sangat..meremang aku dengar dia nyanyi..memang serius sedap...Dan yang pakai tudung merah tula sebenarnya mak angkat aku..MAKCIK JIJAH...hehe.. Baik sangat dia, dapat anak pun pandai2..Ha lupa nak cakap,tahniah sebab anak dia Sera dapat offer belajar Medic baru2 ni..Berkat ajar budak2 mengaji quranla ni..Murah rezeki Acik Jijah..(Ehm..Banyaknya orang nama Jijah ni baik2kan..;-))

Orang Sabah ni memang cun2kan..sebab tula orang cakap,kalau nak dapat anak cantik2 ni..kawin dengan orang Sabah..hehe

Ini makcik Isya,anak nenek...dia ngan suami dia duk dekat2 ja ngan rumah nenek Sapiah...Samalah dengan adik beradik dia yang lain...suma duk sebelah-menyebelah ja..bestkan duk ramai2 ni??hihi


Bersyukur sangat kat Allah sebab menganugerahkan aku keluarga yang baik ni sebagai keluarga angkat aku..Tak terasa pun macam keluarga angkat..layanan dorang yang tersangat baik dan ikhlas tu menyebabkan aku rasa macam duk kat rumah sendiri saja...
Makcik Isha bagi aku...wat kenangan.. sebab aku suka minum ayaq oren brand ni...Dia cakap,ayaq ni brand filipina..Sedaaaappppp sangatttt

Kak Jijah dan Wardina yang cun dan sempoi....hehe...Wardina ni, mak dia buh nama tu sebab dulu2 mak dia minat kat Wardina Saffiyyah..Tu yang melekat kat anak dia ni...hihi

Perghhhh!!!Amacam nenek aku???Stylekan!! Haaaa....Rozita Cik Wan pun nangis tau tengok dia!!! hehe..Dah hampir 70 tahun ni baaa..tapi masih menten cunn lagik tuhh!!
Femiliku.. Abang Salim,dia ni aku rasa peminat fanatik P.Ramlee la..sebab setiap malam,mesti aku terdengaq dia bukak lagu P.Ramlee..hehe..Dia ni suami kepada Kak Munek..Kak Munek tu yang pakai baju warna hitam tepi Kak Jijah(Warna unggu)...hehe..Kak Munek tu baik sangat...muka dia,gaya dia mengingatkan aku pada Kak Wulan,sahabat baikku di Indon..Rindula pulak kat dua orang ni...ehm...Kak Jah ni pulak anak kepada Makcik Jah jugak..hehe...boleh follow dak apa yang aku cerita ni..kehkehkeh..

A happy family;-)
Keluarga ni memang cukup rasa..ada orang yang mengajar mengaji al-quran (CIK JIJAH),ada orang yang cekap menguruskan rumah tangga(KAK MUNEK), ada wartawan(aBANG SALIM) dan ada juga pegawai perhutanan...(kAK JIJAH) bestkan..CUKUP RASA..hehe

Nenek: Ni nenek mau ambil  gambar sebelah tudung2 nenek..Nanti kamu masukkan dalam facebook ya,nanti mlam ni juga nenek mahu tengok facebook...hihi

Jannah: Iya nek iyaaaa....sambil ketawa dengan nenek..kehkehkeh..advance nenek aku nih..hehe

 Pasti merindui saat2 ini...
 Cantiknya Bokara nikan...
Ehm...xsempat nak naik bot..dah nak balik...;-(

Menikmati saat2 terakhir di Bokara...setiap saat,setiap minit..setiap detik terasa sangat berharga...Terima kasih nenek Sapiah, Makcik Jijah dan suami,Makcik Isha dan suami,Kak Jijah,Wardina,Sera,Badrul,Abang Salim dan Kak Munek serta semua yang terlibat dalam proses angkat mengangkat saya ni...hehe..Terima kasih tau sebab sudi terima saya jadi anak angkat..Rasa bertuah sangat sebab dapat femili yang best camni...

Selamat tinggal Bokara...Kalau ada jodoh,kita pasti akan bertemu lagi..

Setiap kali rindu sama femili di Bokara..Mesti mau lihat video2 ini...




7 comments:

[.ika itu aku.] said...

seronoknye jannah dpt g sabah..huhu
progrm ap ni jannah?

Jannah said...

program under MISI Club ika..xpa,next sem,ada rezeki,Ika plak pergi...insya Allah..

sukabaca said...

wah...tersangat gile sronok tgk umh di ats air...terbaik20x jane dpt g sna tahniah jane..da dpt pluang cmni..;)

Jannah said...

makasih sukabaca...alhamdulillah..rezeki saya kali ni..next time awak plak..ada tu..time banjir rumah kita bawah ada ayaq jugak..kehkehkeh

sukabaca said...

hihi...btul2...tp sy xdpt kot pluang cmatu...sbb sy tinggal kat pluto bt ms skg..

Jannah said...

ooo..ek? AMK(Ada mak kesah)??? kahkahkah..xpa,nanti balik bumi,direct pi Sandakan na..sat ja tu..tutup mata daaaah sampai..

Nabila Hamdan said...

nenek sapiah, nenek jannah, nenek sy jugak. :)
kte sepupu agkt 3 dah .:)