Friday, 29 July 2011

A car to remember~

~Kancil dalam kenangan~

Harini..abah aku telah menjual sebuah kereta yang telah lama berbakti kepada keluarga aku hampir 10 tahun..Sedihnya..dahla aku xtahu pun yang abah aku dah jual kereta ni..Petang tadi,baru aku tahu...." Dah juai dah ceq, keta kancil ni," kata abah aku sambil tersenyum pahit..Hah???Mau terkejut aku..wuaaaaa..yaka bahh...Takdan nak amik gambaq sebelah dia wat kenangan....huhu..

Kereta ni..banyak sangat berkhidmat untuk aku...ambil aku kat sekolah, hantar aku pi tempat tuisyen...Bawak aku jalan-jalan..Dan dengan kereta ni jugakla aku belajaq bawak kereta..Wuuuuu...Sedihnya abahhhh ..kenapa tak habaq kat ceqq kata nak juai...........huhu..misti keta tu pun sedih macam aku sebab kena jual tiba2..sob3

Aku paham perasaan kau..Aku pun sedih kancil..........Tapi nak wat camana...abah aku dah juai engkau...Selamat tinggalkancil..Engkau duk baik2 ya kat rumah tuan baru kau tu....Selamat berposa..dan selamat hari raya..huuu

2 comments:

Anonymous said...

jual lama beli baru :)adat.

JANNAH means Heaven said...

Baru kebendenyer...memotor ler kiter ghamey2 yer..huhu