Tuesday, 26 July 2011

MARAH


  • Huduh
  • Merugikan
  • Menyakitkan
  • Merajuk
  • Memenatkan
  • Panas
  • Terluka
  • Api
  • Darah tinggi
  • Mati
  • Kecik hati
  • Menampakkan kelemahan
  • Memenangkan syaitan.
  • Menakutkan
Termarah dan sangat berkecil hati dengan students aku......Tak sepatutnya aku berbuat begitukan...Patutnya,aku kena kawal perasaan..Simpan sikit tenaga marah tu..wat .basuh pinggan ka apaka..Ini baru sekolah rendah,sekolah menengah lagila banyak cabaran....Tapi rasanya,kesabaran aku dah betul2 sampai ke kemuncaknya tadi apabila pengajian agama dibuat main2..Menggeletar badan aku..Kontrol skit Nurul Jannah Othman...Kontrol sikit..Marah tu sifat syaitan,bukan sifat kita manusia ni..takkan kita nak bagi syaitan menang...kan...

Esok,jangan batalkan kelas..buang yang keruh,ambil yang jernih..;-)

Syaitan,jangan harap kau nak memang!!huh!

5 comments:

fnaMaya said...

kak jannah .jihad fisabilillah =)
sabar itu separuh drpd iman .

JANNAH means Heaven said...

terima kasih..biasala..kadang2..bila emosi menguasai diri secara berlebihan macamtula...huhu

Munira Shaari said...

practice kawal emo tuk future students nnt

JANNAH means Heaven said...

tula mun,malu pulak bila ingat balik..entahla mun,napa saya takleh nak kawal perasaan semalam..

Munira Shaari said...

masa sy m'ngajar 2thn lps pun mcm 2, so skrg ni sy bljr dr p'galaman lepas..it's really2 worked