Tuesday 7 August 2012

Words Wednesday: Stairways to Heaven


Selamat hari rabu...hehe...ada lakkan...sambil-sambil nak ambil mood siapkan assignment aku ni..aku nak cerita sikit tentang one of the korean drama series yang pernah menjadi pojaan hati aku dulu iaitu Tangga-tangga ke syurga..cewah...very the translate..Cerita Stairways to Heaven ni aku tgk tym aku sekolah menengah rasanya...Ntah..waktu tu ramai yang duk melagho tgk cerita ni,so aku pun terikutla jugak tgk sampai mak aku pun potong wayar tv sebab asyik tgk tv ja..Hahaha..apala mak..

Stairways to Heaven...The..Tragedic love....last skali heroin tu mati...habis crita..


One day, Nicole (pemandu pelancong) bertanyakan kepada aku ngan kawan-kawan dalam bas... "You only have two choices for theme parks..Everland or Lotte World..Which one you would prefer to go?"

Sepatutnya kami ke Everland, tapi oleh sebab waktu tu tengah hujan jadi Everland yang ada banyak games outdoor tu cam xsesuaila pulak dengan cuaca waktu tu and  yang Lotte World tu pulak kecik ja...(katanya)..Then kawan-kawan aku pilihla Lotte World..Aku lak,dua2 aku xtahu dan aku memang xtahu pun..haha..Mana2 yang free,aku pi ja..(dasar nak free ja aku) errr..

Sampai-sampai ja, aku macam terdiam jap....macam rasa...rasa ala-ala cam dejavu tau..rasa macam pernah tengok tempat ini..Tapi kat mana eh...Ehm..it's just like a typical Disneyland ..Tapi,rasa macam...(drama sangatla pulak ayat akukan).. Tapi aku pernah tgkla dalam cerita,xtau cerita apa..


Ada apa ngan tempat ini ya...?ehm...

So setelah memeningkan kepala dan otak aku dengan menaiki permainan2 di bawah ini iaitu:

  Ni  Swing Tree...Berpusing-pusing aku naik natang ni..Takut gila..takut tym tengah berpusing ni,dia tercabut pastu ngan aku-aku sekali tercabut nyawa..Tak pun,tercabut2 terus terbunuhkan orang ramai yang tengah nganga kat bawah tu..
It's getting faster and faster..

Tengah-tengah melayan kepeningan..Tiba2..aku ternmpak itu...itu dibawah ini..

Naikla aku pun....Dah naik2 tu...Allah!!Allah!!Allah!! Terus ingat hari kiamat kau!

Tinggi gila..Aku tutup mata bukak2 dah duk kat tasik....mau tak mengucap aku...Rasa cam nak jatuh pankreas aku..

 Pastu xsedaq diri lagi...naik ni plak..Tapi ni..okla..Bolehla pusing-pusing..cak2 sikit..

Naik pulak yang ni...ce..mula2 ingat koman2 ja cam tadi...

Sempat wat muka takabbur sebelum naik..

 Sekali  bila dah naik...
 ALLAHUAKBAR!!Awat x strok jap aku atas langit tu...Bayangkan... Mula-mula aku tutup mata,bukak2 ja terus tergantung kat atas tasik tu,dah macam sotong dh aku rasa..Bukak lagik,rasa dia  nak berlaga habih woo ngan bangunan2 tu..Hai..Padan muka aku..Mujuq aku dh tanggalkan kasut aku, yang kawan aku ada yang tercabut habis tapak kasut depa..hahaha..Nila penangan Gyro Swing yang gila..Moral of the story: Jangan riak,doso!!

Tengah-tengah gelong ,naik tu naik ni...suddenly,aku pun masukla ke games indoor dia...
Bila dh masuk tu...

Eh! Eh! Eh!...Eh! banyaknya eh aku..eh...cam pernah tengokla merry go round ni...

Rasa nak naik sangat menda ni tapi ramai sangat orang duk beratoqnya..

Sambil2 tu aku duk ushala merry-go round ni sebab dia nampak cam dalam cerita Stairways To Heaven punya..

Suddenly i found this...
 
Ha....betulla..it was its filming site=)

And also this....
Mural yang dilukis dalam cerita tu...

Bogoshipda...Bogoshipda.....(tetiba )
Tgk ketapi atas tu...teringat something...=P

Tempat dorang main ice skating..haha..


 Bogoshipda tu maksudnya.... sy rinduuuukan awak..haha...lagho ja bunyiknya..wutever..Yang penting petang ni jom tengok Hidangan Barakah kat TV AL-Hijrah.. Masak dari hati,masak with Imaaaannnn...=) 

3 comments:

Anonymous said...

bogoshipda..

Mya Abdullah said...

sangat jeles !
Neomu purowo! ><

Jannah said...

hehe...xpa..jgn jeles..nanti awak pergi jugak..Insya Allah=)