Sunday 19 August 2012

Nasib

Ehm.. Selamat Hari Raya!!!hehe..Dah raya dah kitakan..rasa macam baru ja puasa semalam.. Aku seronok sangat tgk muslimin dan muslimat harini..bukak fb,semua tunjuk gambar pakai baju raya masing-masing..pergi jenjalan naik keta plak, nmpak semua pemandu menggayakan pakaian raya masing-masing..Alhamdulilah..bertuahnya kitakan..xmacam Muslim kat Myanmar,Palestin n Syria..Nak raya pun ada limit sana sini...Apa2pun, semoga Allah memelihara mereka dan seluruh umat islam di seluruh dunia..Amin...

Tadi ramai sangat datang umah aku..sampai xmenang tangan jadiknya..Anak murid aku dan kawan-kawan aku pun ada yang datang..Ramai..yang bawak suami pun ada..hehe..malu-malu ja rupa diorang..=)

Ada seorang sahabat aku yang datang ni,mengajak aku menghadiri majlis pertunangan dia..Bertunang pulak dengan salah seorang kawan aku semasa di sekolah rendah..hehe..Alhamdulilah..berkat pilihan orang tua..seorang wanita cantik akhlak serta rupawan dan seorang lagik rijal yang bepekerti sangat mulia..Aku mengenali kedua-dua mereka di sekolah rendah yang berbeza..=) Rasa gembira mendengar khabaran sahabatku itu.....Apapun...itulah nasib dia,bakal mendampingi jejaka soleh yang kaya dengan akhlak serta kaya juga hartanya..Rezeki tu..=)

Nasib kita lak..belum tentu lagik..baik akhlak kita,baik jugakla akhlak mereka..



No comments: