Thursday 2 August 2012

Teman penghibur...


Suatu hari..Sambil menunggu abah datang untuk mengambil aku di sekolah,aku duduk temenung sambil kaki menguis tanah..Sekali terpandang ada seorang pelajar duduk berhampiran dengan bangku tempat aku duduk...Kami sama berbalas pandangan...Mungkin dia jugak bosan menunggu ibu-bapanya datang menjemput..Tidak berapa kemudian,aku lihat dia sedang mengeluarkan sesuatu dalam begnya...Dan sesuatu itu..ialah Al-Quran..

 Saat dia memegang Al-Quran tu,timbul perasaan sayu dalam hatiku...Terdetik untuk mengambil Al-Quran biru lembut dalam beg tangan yang aku selalu bawa..Tapi jarang aku jadikan teman penghibur kebosanan..

Terima kasih kepada kamu yang memberi inspirasi kepada diriku..Terima kasih Allah kerana memperlihatkan dirinya kepada aku..



Esok adalah hari terakhir aku di sekolah..Dan hari ni merupakan hari terakhir aku bertadarus bersama kumpulan aku...

Sayu..... Berapa juzuk dah kita wahai Hamlatul Quran...

2 comments:

Syar said...

subhanallah... :') Terima Kasih Ya Allah sbb beri peluang utk sy baca gak bnda ni... subhanallah..moga perjalanan awak, dan jgak pelajar tu dipermudahkan Allah amin ya rabb!

Jannah said...

Saya rasa bersalah sangat ngan awak syar...="(
Saya xtahu yang hari sabtu lepas hari konvokesyen awak...apa2pun..sy bangga ngan awak...