Saturday 21 January 2012

Satu hari yang penuh dengan cerita=)


Assalamualaikum..=)

Apa habaq semua? Sihat ka? Kalau sihat  Alhamdulillah..Tapi kalau tak sihat, makanla ubat dan minumla ayaq banyak2.Lagipun sekarangkan cuaca suka shuffle sikit...Kenala jaga kesihatan.Wokeh,without wasting time,aku nak share sikit pengalaman aku bersama Dijah,tetamu yang sangat-sangat aku alu-alukan yang  telh berkunjung ke rumah aku baru-baru ini..By the way,entri kali ini,aku hadiahkan khas untuk dia=)

 Pagi-pagi lagi aku dah pesan kat Dijah yang kami akan keluar..Cari nasik lemak aku cakap..Tapi sebenarnya aku nak bawak dia pergi tempat lain dulu..hehe..Kat mana eh?Adala...Mana leh gtau..

Setelah hampir 10 minit perjalanan,sampaila kami ke tempat yang dituju.Ingat nak suruh dia tutup mata,tapi terlupala pulak..hehe..

Kat mana yaaaaa...................haaaa....

-

-

-

-

-

-

Sepraiis!!!!!!!!!

Laut!!Terkejut Dijah tetiba ja nampak laut..Hehe..Perlis ni kecik ja..Pusing-pusing nampak sawah,pusing pulak nampak laut pulak..

 Berani tangkap kat sebelah ja..nak naik takut..hehe

"Eh Jane.. saya nak makan tu boleh?"
" Xboleh..Tu pakcik tu punya,nanti dia nak naik apa?"
"Tak kira nak makan jugak!! Aaaaaaa"

Lepas kenyang makan bot pakcik tu..Jah pergi cari bot lain pulak...Haha..Jah2..gurau2 ja..satg kita pi makan no...ceq lapaq ka?

Man anti?hehe
Belongs to Allah=)
Jah..Jom makan!!
Kita makan dulu!!Yippi!!
Kat mana2 pun mesti ada gambar..hehe..Sporting betui pakcik ngan makcik ni..sambil wat roti canai lak tu..

Kami di NAT SIMPANG EMPAT!!
Nat tu maksudnya pasar siangla kat sini...NAT3!!hehe

Lepas pergi nat..Kami balik sat..Pastu pergi Padang Besaq pulak!!
Barang kat sini murah2 tau..Tapi kena pandai tawarla=)

Beli cadaq!!


Ha...Jah,jom makan!!..Direct ajak makan ja aku ni..hehe
Orait..kami makan Pulut ayam dan jugak ayaq nyiok@ ayor kelaper..hehe..

Nilah pulut ayam..Sedap tau..jarangkan orang makan pulut ngan ayam?Salu ngan dughiyan ja..Tapi kat Perlis ni pulut ni makan dengan macam2..Ikan keringla,buah manggala dan macam2 lagi...

Lepas tu kami pergi ke Tasik Timah Tasoh....Ehm..nipun tempat feveret aku jugak..sebab cantikla kot...Aku pun bukan tahu sangat tempat ni..Mujuq ada abang aku..Dialah yang tolong bawak kami..=) 

Orait..Dah sampai...
Cantikkan? =)

Macam biasa..Dijah bila nampak bot terus......hehe




 Gadis di bawah lindungan nipah...gitew..hehe
 "Tanggang,anak mummy..turunla nak..Mummy bawak Banana split ni..Tanggang kan suka makan Banana Split" 

" Tu dulula..sekarang Tanggang suka makan Nandos pulak"

Tetiba ja wat cerita Tanggang Moden kat sini..Bila masa lak Pisang Salai tukar jadi Banana Split nikan..wakaka..Jah2..saya lapaqla..


OSEM!!...hehe..

"Sesaat kau datang..Sesaat kau hilang..Yaw..Ramlah Ram" (Tetiba) 
"Jane..Bukit apa tu??
"Entahla Dijah..Saya pun xsure..Kalau xsilap saya tu Banjaran Nakawan"

My brother and I..sempat pulak!! hehe

Osem!!! hehe...kalau xtahu nak tulis apa..Tulis ja..OSEM!! ehehe

Nak sirap sejag,boleh?

Pastu singgah kat Tasik Melati pulak...
OSEM!!!!!! hehe


Osem!!! Jah..Jom makan!!
Mintak lalu ya..
Yeh Dil Kya Kare!!! 
Yeh Dil Kya kare..tetiba aku suka plak sebut ayat ni..hehe


My BFF!!
osem!! HEHE...Bopa kali dah ulang ayat ni..hehe..Seriously Jah,u look very awesome in this picca..hehe
@ Tasik Melati=)
Singgah China kejap, cari kuih pau ..hehe..
Ok Tipu !
Kid at heart!hehe
Omak ai!! Sapa yang patut main ni..hehe..Eh, Jah macam best ja,aku nak jugak!
Test kekuatan tali dulu..Buatnya waktu tengah syok2 naik tu,tiba2 putus,malu aku!!

P/S: Panjang pulak entri kali ni...Apa2pun cuti aku kali ni sangat2la menyeronokkan,Alhamdulillah=)



6 comments:

wan said...

Cunla tempat2 tu Kak Jannah..Cun gila!! Nanti bolehla kak Jannah bawak sy pergi sana lak,hehe

ninie said...

baruku tahu betapa indahnya negeri perlis..huhu..x letih ka owesome b'kali2??

Jannah said...

Letih jugak..tapi xdak ayat dah nak tulis..hehe

myezatul aQma said...

seronoknya jannah !

Jannah said...

seronok myezatul aqma..nanti free2..pi ja situ..hehe

Anonymous said...

Nurul Khadijah Mohamad Solehah membebel...
Salamalaik janeku cyg....
Sori sgt2....
Baru o9 ni ha...
heh....jane....
Alfun syukran alaik ya ukhti al-mahbubah.... ;-)