Wednesday 18 January 2012

Jum travel dengan kereta api!!



Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh!

Panjang salam dia..hehehe...sihat semua kawan2?Kalau sihat Alhamdulillah..Aku pun sihat jugak...(tak tanya pun)hehe..Ehm.. Lama jugaklakan aku tak update?Ehm..Actually aku dah lama habes exam, tapi still ada banyak kerja yang nak kena buat..Apa2pun xpa,aku akan cuba jugak sedaya upaya untuk update blog kesayangan aku ni..hehe..Kita mulakan dengan pengembaraan aku bersama dengan Khadijah,sahabat baikku menaiki train ke Perlis..hehe..Best tauuu!!!!!!!!!!!!

Excited jah dengan tiket dia..hee

Oleh sebab coach kami berada nun jauh di belakang,jadi kenalah berjalan banyak..huhu

Dah sampai...Yeh Dil Kya kare..tetiba

.hiiiiii..hantu.............Saja main lampu dalam tu..


Menung apo tu jah?
Cak!!!hehe
Oleh sebab perjalanan kami mengambil masa hampir 12 jam lamanya,jadi kami mengambil tiket Superior yang dilengkapi dengan kemudahan katil..Selesa sikit,takdalah nak lenguh2 bagai bila berhibernasi dalam tu.. 
Kawan aku, Dijah ni excited sangat..Ni kali pertama dia travel dengan tren jarak jauh..hehe..Aku pun teruja jugeekk..=)..

Bawak bekal..Kak ipaq aku bagi..Tapi bukan Mcd tau..Sja ja aku nak perkena Dijah..Nak tengok reaksi dia..Bubuh popia dalam kotak tu..bahahaha..siyan Dijah..mati2 dia ingat aku bawak sekotak  Mcd..
 Kita makan dulu!! Jah dah lapaq,aku lagilakan..Thanks Kak Eja,kak ipaqku yang disayangi kerana telah menyediakan bekalan untuk kami sepanjang perjalanan=)
hehehehe...Luaq Mcd,dalam Mydin jah!!!kehkehkehkeh...

Ha..makan2...

Lepas makan,aku rasa letih sangat..Ingat nak tidoq ja..Tapi Dijah ajak aku jenjalan..Aku pun ikut jeler...


Gulp..Yeh Dil Kya Kare?

Gulp..Yeh Dil Kya Kare? (Ulang ayat atas,suka hati akula)
Kat coach Superior..Alhamdulilah selesa banget!!

Pastu kami jenjalan kat coach satu lagi..

Adeih2..sempitnya..Bagi laluan!!Bagi laluan!!
Ni,aku yang gemuk ka laluan ni yang makin mengecil..huhu...

Gulp!! Yeh Dil Kya Kare!!Bajet ulang ayat atas jakan..kahkahkah
Orait..Tempat feveret..Kafeteria...Ha jangan taktau..dalam tren pun ada kafe jugak tau...Makan dalam keadaan perut bergoncang-goncang..hehe
Tempat dia oklah jugak..as long as selesa,kira oklakan..
Makanan2 kat situ pun dijual dengan harga yang berpatutan..
Jum kita minum2 sat
Happpynya dia...Kali ni Dijah belanja aku..hehe..Thanks Jah=)
Ok..kalau agak2 bosan duduk dalam ketapi,boleh main kat luaq ya...sebabnya pintu dia senantiasa terbukak...kahkahkah

 Seram gila aku tgk pintu ni..dahla ketapi tengah laju..Buatnya kalau orang ingat tu pintu tandas,alkisahnya..Qalu Innalillahiwainnailaihiraji'un..

Ha..jumla main kat luaq..Satg naik balik na..
Ha..ni pun saat2 yang menyeramkan jugak naik tren..Dalam keadaan bergoyang-goyang laju tu,kena lalu di atas besi2 yang menghubungkan antara satu gerabak dan gerabak yang lain..Satu kaki di gerabak sana,satu kaki di gerabak sanun..Buatnya terputus??Gulp..
Ok..Ni area2 seat kelas pertama kalau tak silap aku..Ehm..agak kesian sebenarnya bila aku tengok dorang ni..ehm......Takpala ya..nanti bila2 kita naik bahagian yang ada katil pulak..ehm..

Pastu, kitaorang jalan2 lagi..ke coach yang termahal sekali...Ha....

Ni coach yang berbilik pulak..sejuk sangat..Ni kalau ada duit lebih sikit bolehla kita dudukkan..sebabnya harga dia agak mahal..selaras dengan kemudahan yang telah disediakan..

Giniler ghuper biliknyer...

Bilik termenung!!hehe

Tandas..(Tahu korang tahu,saja tulis..TANDAS!!);)
Boleh tahanla kan.......TANDAS!

Setelah keletihan,kami pun balik.......

Ha...salah satu specialnya pengembaraan aku kali ni ialah dengan secara kebetulan aku terjumpa dengan kawan aku Kak Jay yang rupa-rupanya duk sebelah aku ja dalam tren tu..Subhanalah..kecikkan dunia ni..Tak sangka yang kami bersandar pada dinding yang sama..Mujuq aku cam sogha utagha dia tu...hehe

Dan layan Cerita Ketika Cinta Bertasbih sebelum tidoq...Boleh tahanla cerita ni..Ada terlalu banyak ibrah..

Esok tu bangun2..Pi surau dia..Subuh kat situ..

Good Morning Jah=)

Pagi di area2 Kedah..
Sarapan sat
"Jah,tulah bendang..Awakkan nak tengok bendang kat sini?"tegur aku..
"Jannah,bendang tu apa?",tanya Jah terpinga-pinga..
"Bendang tu..sawahla...Sawah padi kat sini kami panggil bendang"
"Oooo...saya tak tahula pulak yang bendang tu sawah"

Breakfast~~
Cannot go betullah cik adik kita ni..hehe
Ha...Hantu!!!!!!!Makan budak!!!!!!!hehe...(tetiba)

Sempat pulak kitaorang duk makan2..Sampai tak sedaq yang sebenarnya kami dah nak dekat sampai..
Bekalan dunia akhirat..eceh..hehe

Tengah-tengah ralit duk makan,tetiba Kak Jay tegur, 

"Eh hampa berenti kat mana sebenaqnya wei.?
"Kat Aloq Setaq kak..awaitnya"
"La...hampa lekaih!! Nila Aloq Setaq,awat ampa tak turun??"

Apa lagi melompatla aku ngan Dijah macam mak kanggaru..Mati2 aku ingat time tu kat Gurun lagi...Maklumla sebelum ni aku brenti kat Arau,xpernah pulak berhenti kat Aloq Setaq tapi kali ni sebab Pak Ngah aku nak amik kat Aloq Staq,aku pun brentila situ..Hai..Boleh pulakkan..sesedap oren ja aku duk berpiknik atas tu..dahla tren tu berenti bopa minit ja..Haduiyaii..

Melompat aku ngan Dijah nak turun tu,macam cita Hindustan...Tinggi rupanya nak turun tu pun..
Orait..She's getting excited...hehe
Welcome to Aloq Setaq!! Jah ni orang negeri SEMBILAN..Tak cukup satu Tok aku cakap..kalau tak,bolehla jadi negeri SEPULUH..HEHE
Sampai2 ja Pak Ngah dah tunggu kami...=)
Orait..tetamu yang diraikan..=)
Nanti kita cerita lagi ya.....Apa2pun.Pengalaman menaiki tren ni sangat2 best..Terutamanya dengan kawan baikku, Nurul Khadijah Muhammad=)

P/S: Jumpa dengan macam2 orang dalam train=)


3 comments:

Anonymous said...

wahhh..tak sangka dalam tren ada kafe eh?

khdjhAdbh12 said...

jen... wah..gmba spek tuh dh mcm miss manhattan.. lalal~~~ jen, nk ikut jugak g peghless...

Anonymous said...

dulu akak selalu naik tren dari merapoh ke jerantut..memang best tengok suasana alam..walaupun tren ni jenis lambat sampai