Thursday 6 October 2011

Profesional Mukmin yang wajar dicontohi...Bangsaku tontonla..



Alhamdulillah pagi ni,setelah sekian lama...Allah telah menemukan aku dengan jawapan yang selama ni sedang menjadi persoalan dan igauan aku iaitu..."Lekeh sangatkah Melayu kita?",benarkah MASA MELAYU tu memang sifat semulajadi dalam diri kita,ataupun kita sendiri yang melabelkan diri kita atau "redha" sahaja dilabelkan dengan sifat-sifat buruk seumpama ini.Dan kenapa banyak MELAYU KITA MEREMPAT DAN MENGEMIS DI TANAH SENDIRI..Dan benarkah,Melayu hanya ditakdirkan hidup di celah-celah kaki, sebagai penerima sahaja dan bukan di atas sebagai pemberi?Aku pernah mendengar cerita orang-orang Islam yang hebat tapi mereka bukan Melayu..Tetapi, Alhamdulillah,harini, sekali lagi aku berterima kasih kepada Allah kerana memberi aku peluang menonton video ni....MELAYU ISLAM..MELAYU ISLAM..Aku dah jumpa!! Kita bukan lekeh bangsaku! Tempat kita bukan di kaki! Kita boleh berdiri di atas gunung kalau kita  mahu! Dan hanya kita sendirilah  yang akan mengubah "label-label hina" ini!


Tahniah Dr.Afifi Akiti..You give a very big impact to me today!! Melayu Islam juga boleh!=)




 Antara orang-orang yang menjadi target kebencian Yahudi  ialah orang-orang Islam yang berjaya menempah nama di persada dunia,sama-samala kita doakan semoga Allah memberi perlindungan terhadap beliau dan keluarga..Amin.


P/S: Terlalu mengagumi orang-orang yang mencintai dan menghargai Ilmu Allah..

3 comments:

Danielle said...

salam.. jannah.. aku ah.. Erin d awesome! haha.. aku baru follow blog nih.. hehe.. I have 2 blogs.. this one and

http://hunnyandvanilla.blogspot.com

do drop by some time ya!

Syarkagum... said...

subhanallah....

Jannah said...

Erin: I'LL DO...hehe