Saturday 1 October 2011

Cerita untuk anak cucu

Minggu lepas Wardina datang UIA..Lawa sangat..Dapat tengok dari jauh ja..Sekali dia duduk betul-betul depan aku..Aku rasa excited sangat ar time tukan..

"Kak Dina",tegur aku..Berbungo-bungo den ghaso eh waktu tu..kehkehkeh

"Yer sayer.," jawab Kak Dina sambil memalingkan kepala kepadaku..

"Welcome to IIUM",ujar aku sambil tersenyum...Dalam hati..Wey,aku cakap ngan Wardinala..Ni boleh cerita kat penduduk kampung Bohoq Mali ni..wakakaka..Kau ado??

Sekali dia xdak pen nak guna waktu nak naik pentas untuk forum tu..Aku pun kasikla pen yang student aku kasik kat aku tu kat dia...Kak Wardina punya pasal...Apa pun boleh bagi =)

Lepas habes forum tu,dia pun kasikla balik pen tu......=)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))( hah,tu pun nak cerita dalam blog kau?tanya reader2 sambil meluat dalam hati) Iyerrrr...jeles ker?

 She's inspired many girls outside including me=)

Gambar diambil di FB Ustaz Syaari..Moderator terbaik untuk forum Tinta Emas,Layar Perak..

Keesokkan hari,selepas habes meeting dengan principal,Dr Adibah,aku pun amik kesempatanla bercakap dengan beliau..

"Dr.Adibah,Dr nampak tak pen saya ni?"ujar aku sambil menunjukkan pen tu kat Dr.Adibah..

"Ha..napa ngan pen tu?",tanya Dr Adibah kehairanan..

"Dr tahu tak,semalamkan,waktu Wardina datang UIA kan, dia guna pen saya doktorrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"kebisingan suara aku menggamatkan bilik mesyuarat Mahallah Aminah..

Suasana tiba2 senyap...

"Hey Jannah,ADA AKU KESAH????
(sambil wat gaya,mata ke atas,tangan di dada)

Terkebil-kebil aku dengar jawapan doktor yang ala2 Akak Sen,Meriahuoll tu,kahkahkahkahkah...Mujurla dia principal aku..Kalaula principal orang lain..hehe..

P/S: Minat tu semestinya suka..Suka tak semestinya cinta =)


5 comments:

Munira Shaari said...

bangga dgn jannah! sbb dia suke buat mcm2 dlm hidup dia :D

Jannah said...

Gulp..Mun..ko perli mak ke nook?wakakaka..
Mun..dalam bilik saya ada samprit.baru beli minggu lepas kat pasar malam..nak makan,mai bilik!hehe

Syar Saffiyah said...

MEREKA IDOLA SAYA! BOTH WARDINA DAAAAN TUAN PUNYA PEN ITU! hehehehe *GULP*

Jannah said...

Syar Saffiyah: Nama baru invent ker?hehe...sedap nama ni...Awak pun idola saya jugakk!!!!!!!!=))))))..Sayang awak Syar..

Syar Safiyyah said...

sayang awk jugak! uhibbuki!