Thursday 20 October 2011

It was almost 2 months....



Sehari selepas aku pulang dari Sandakan, Sabah 3 bulan dahulu...


"Aqilah, satu harikan,kak rasa cam nak bawak hangla pi Sabah nanti...Kita pi rumah nenek angkat kak kat Bukhara,best gila rumah dia,bawah ada ayaq,hehe," ujar aku sambil berbaring di sebelah adik aku..Biasala sebelum cerita mesti berkhutbah dulu ngan adik aku,muehehe..


"Eh?Awat seronok sangat kat sana?",adik aku tak henti-henti tanya soalan yang sama..


"Seronooook,Sabah best BAA..Keluarga angkat kak kat sana baaaik sangat,lepas pi Sandakan bolehla kita pi Kundasang pulak,wiii,mesti sejukkan.. kak ingatkan nak mintak posting sanala..Best jugakkan,"panjang  cerita aku sampaila adik aku tertidoq...=P




Selang beberapa hari......Selepas aku balik daripada mengajar..


"'Wei!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hang tau dak Kak Nurun,aku dapat U mana???!! Aku dapat Sabah!!! Wuaaaa...Tula hang nak sangat aku pi....Wuaaaaaa..Aku nak masuk U  dekat-dekat sini ja..Wuaaaaa,xmau pi xmau pi...Sapa nak iron baju mak abah,sapa nak jaga tok,sapa nak bagi makan arnab2 aku!!!!!!!Wuaaaaaa!!!


Banyak pulak persoalan yang datang ketika tu...Aku pun tergamam mendengar kata-kata daripada adik aku...Belajar sana?Jauhnya......Oversea tu..Err.. maksud aku yalah...over the sea..hehe..Aku nak bawak pi jenjalan ja..sekali Allah takdirkan adik aku di situla pulakkan..


Sebagai kakak, dan juga sebagai kawan baik kepada adik aku..Aku cuba mengelakkan daripada memberikan statement2 negatif kat dia..Aku just cakap..Grab the chance,and when u reach there, take this opportunity to explore new and interesting places! Sebab peluang mungkin datang hanya sekali,BANYAK orang yang dapat masuk universiti tapi LEBIH BANYAK yang xdapat masuk..Jadi,apabila diberikan peluang oleh Allah,just grab it!Yang penting niat kita apa? belajar! Semangat aku berapi-rapi cakap kat dia..


Then the time comes.................


Aku tak ikut hantar sebab UIA dah nak bukak..
Mak ikut...
Abah pun ikut..
Jeles jugakla tengok tiket2 nikan..

Nila satu-satunya adik yang aku ada dunia dan akhirat...Semoga Allah sentiasa merahmati perjalan hidup dia dari dunia sampaila Akhirat..Amin...



Just holding the tickets while pretend to smile=(

Dengar wasiat terakhir dari adik aku...hehee

Babai Qilah!!!!!!! Now ,i'm the youngest!!!!!!!!!!! yeay!!!!!!!!!!!! hehehe


Ni cerita2 kat sana....hehe...Time ni aku buat apa ha..

Be the best and beat the rest!

To my sister Aqilah Hamizah, i'll always behind you.
Wherever you go,and whatever you do..Just believe that YOU ARE NOT ALONE =)


p/s: Dah dua bulan dia di sana=)

1 comment:

EFFA KHAIRUNNISAK said...

alahaiiiiiiiiiiiiiiiiiii