Friday 21 October 2011

Tangan-tangan jahat dan boneka di UIA..apakah?

"sekadar bertanya : prof zaleha jadi boneka pihak tertentu ke?"


Petikan daripada status salah seorang pengguna FB kepada FB Prof Zaleha agak menyentap dan mematikan mood aku pada hari itu,walaupun realitinya msj itu bukan ditujukan kepada 
aku..Tetapi through the spirit of brotherhood and sisterhood which has been inculcated by IIUM to their family including me( macam objective dalam proposal pulakkan), bak kata orang..Cubit paha kanan,paha kiri pun terasa sangat sakitnya...Bertambah sakit apabila terbaca status2 pedas dari orang2 luar termasuk rakan-rakan baik sendiri berkenaan dengan kredibiliti IIUM yang kononnya DAH jatuh apabila membuat "Penggantungan" kepada salah seorang pensyarah AIKOL di sini...


Bertanya sebentar kepada Allah...Benarkah apa yang diperdebatkan itu..Benarkah kami warga Taman Ilmu dan Budi tinggal di "rumah yang rapuh" ataupun rapuhnya rumah kami kerana terlalu banyak "hujan ribut" di luar?


Alhamdulillah...Hari ini,Allah menjawab persoalan aku apabila dijemput oleh pihak pentadbir untuk mendengar penjelasan daripada pihak rektor sendiri iaitu Prof Zaleha Kamarudin..



"SUSPENSION"..WHAT KIND OF SUSPENSION THAT YOU UNDERSTAND AND WHAT TYPE OF SUSPENSION THAT YOU THINK IIUM HAS MADE?

Food for thought for me today...English words can be ambigous right..Banyak maksudnya..Sebab tu,kita perlu fikir,faham dan nilai sedalam-dalamnya setiap perkara yang kita dengar,baca dan lihat sebelum melakukan sebarang kenyataan dan apa2 judgement. 


" Questioned by Brother Iqbal the President of SRC.. regarding to the issue of Ustaz Azhar Idrus..





Brother Jack,my senior from BENL (Bachelor of English Language Society try to explain the meaning of "suspension"


selepas sesi bersama pelajar,pihak media pulak datang..


Soalan berkaitan dengan Prof Aziz Bari.


UIA GANTUNG PROF AIKOL?SUSPENSION?


Digantung dari UIA..Kedengaran agak kasar dan negatif di situ tetapi hakikatnya apa yang diberitahu oleh Prof Zaleha,Prof Aziz Bari bukanla digantung kerja secara kasar seperti yang didakwa oleh masyarakat di luar sana tetapi lebih kepada proses merehatkan dia buat seketika supaya dia mendapat peluang dan ruang sepenuhnya untuk memberi tumpuan kepada proses ataupun penyediaan dokumen untuk pembelaan dirnya..


DIA TAK BOLEH PIJAK LANGSUNG BUMI UIA?


Boleh masuk UIA, kalau dia nak mengajar student dia pun boleh lagi,akan tetapi mesti melalui sedikit prosedeur,kebenaran deanla.. kerana beliau MASIH LAGI DALAM TEMPOH SIASATAN..Habis tempoh tu, nak mai..mai jala mengajaq macam biasa........


KENAPA TEMPOH SUSPENSION TU DIBERIKAN TERLALU LAMA(19-25OKTOBER) KENAPA TAK SINGKATKAN ja?


Itu sekadar tempoh...kalau harini dia boleh keluarkan apa2 statement yang dapat menyelesaikan kes dia, so,settlela ngan UIA,tak payah tunggu sampai 25 Oktober  dah boleh datang mengajar macam biasa..


HA...NI MESTI ADA "TANGAN2 JAHATKAN" YANG SURUH UIA GANTUNG PROF AZIZ kan?SAHEH PUNYA..MESTI ADA..KAN2?


Xda..Konsep syura diamalkan di UIA..the lecturer is our family,our brother kata rektor,takkanla kita nak membiarkan beliau begitu saja.Keputusan ini tiada campur tangan "Tangan2 jahat"..Kami berbincang bersama-sama dalam majlis syura malah  pensyarah-pensyarah dari AIKOL juga turut dijemput untuk memberikan penyelesaian kepada kes ni dan kami berpendapat inilah yang terbaik..


KES USTAZ AZHAR IDRUS..KENAPA DIA TAK BOLEH BAGI CERAMAH DALAM MASJID?KENAPA BAGI EXPERIMENTAL HALL JA..KECIK.NI MESTI KES "TANGAN-TANGAN"JAHATKAN...


Jawapannya: Ustaz Azhar Idrus tak mempunyai TAULIAH dari SELANGOR untuk memberikan ceramah dalam masjid..Itu bukan prosedeur masjid UIA saja tapi prosedeur rasmi semua masjid andaikata ada orang nak bagi ceramah dalam masjid. Jadi mohonla tauliah dulu..Pasal tangan-tangan jahat,tiada kaitannya sebab keputusan itu saya yang buat.Saya mempunyai hak untuk mengatakan "NO" TAK BOLEH MASUK LANGSUNG" akan tetapi disebabkan ingin memenuhi permintaan student  yang benar-benar ingin mendengar ceramah dari ustaz tersebut jadi kami mengambil keputusan untuk memberikan the big hall that we have or availabe at that time and it was experimental hall..........," jelas rektor kepada kami..


Puas hati? UIA ITU,UIA INI..Tangan jahat,UIA pro pembangkangla...hai macam-macamla masyarakat kita ni..Pleasela janganla pakai cedok dan ambil bulat-bulat apa yang orang kata..Asal pakai lebai ja,kita cakap dia baik,asal pakai topi ja kita cakap dia Kapiaq..remove the stigma in your mindla dear people..It's time to change and create our own idea not just adopt other people's idea.




Selepas solat Jumaat..Tiba2 ada demonstrasi...Aku tengah jaga booth time tu...Tiba2 rasa teringin nak tengok..


Unuk pengetahuan, demonstrasi harini tak dianjurkan atau disentuh langsung oleh SRC IIUM..Jadi,no fitnah kepada mereka ya..By the way,siapa yang anjurkan ya?Ehmm...



Ok, xmau cakap banyak2,satg takut terfitnah orang, cumanya..pesanan aku kat penganjur demonstrasi kat UIA dalam gambar ni,esok akan diadakan "HIMPUNAN SEJUTA UMMAT SELAMATKAN AQIDAH",datang jangan tak datang PULAK ya..berhimpun ramai2 lagi best kat situ, tempat dia kat Stadium Shah Alam start pukul 2.00 petang..Budak2 UIA siap dapat Star Merit lagi kalau pi.. Bas  ada disediakn kalau nak tumpang..Tunggu kat depan tangga besar Firaun tu,sekian terima kasih....=)


P/S:  IIUM BUKAN BONEKA,
I LOVE IIUM AND I HATE FITNA.

1 comment:

Muhammad hamizan bin yusof said...

ramai org selalu dengar sebelah pihak..dan terus menghukum tanpa mendengar dulu apa2 penjelasan..melenting pon kene ilmiah sikit..ikut2 ckp orang je..hem...semoga ALLAH lindungi bumi UIA dr segala fitnah..