Friday 5 August 2011

Ha,nak pi mana????!!!!


Lagi 4 jam lebih lagi nak bukak puasa..hehe..Sabar ek..


Kejadian ni berlaku kira-kira 2 malam yang lalu la..Masa tu, aku baru ja kluaq dari Klinik..Then aku pun,tunggula parents aku..Dorang pergi semayang tarawikh kat masjid area2 situla jugak...

Dalam keadaan kepala yang masih berpinar-pinar tu, aku pun kluarla cari air mineral kat kedai yang berdekatan..Waktu tu, memang jalan agak lengang dan gelap..maklumla dah malamkan..Tengah-tengah duk cari kedai tu...Tiba2...Aku terserempak dengan seorang pakcik ni...Berderau darah aku...Spontan aku teringat kata-kata Kak aku 3 minggu yang lalu...waktu tu kami dalam kereta...

"Dia tu,patient kami...Sakit mental..Berapa kali dah kena tangkap polis sebab suka raba orang", kata kak aku sambil menunjuk ke arah pakcik yang sedang mengganggu pelajar-pelajar perempuan yang baru saja keluar dari kedai..Dan pakcik itu,ialah pakcik  yang sama yang duk tersengih depan aku sekarang ni..

"Alamakkkkkk.....Orang tua gatal nila!!!!",jantung aku mula berdegup kencang dah....

Aku pun dengan sakit2 kepala terus start bukak langkah seribu...Takut aku,kang dia cekup aku..mampus..

Tengah-tengah aku nak lari tu..tiba2 pakcik tu cakap.." HA,NAK PI MANAAAAAAA??????" rasa dekat plak tu suara dia ngan aku..Dahla aku sorang-sorang waktu tu..


Aku terus berlari sekuat hati.. masuk dalam KFC..Orang dalam KFC tu pandang aku pelik ja sebab aku macam baru nampak hantu ja, terhendap2 kat luar..Sambil2 tu aku kol parents aku suh ambil cepat2.sebab aku takut nanti orang gila tu datang pastu cakap aku ni bini dia..Pastu, dia tangkap aku,pastu xdak siapa pun tolong aku sebab ingat aku bini dia (Ha... sampai macam tu aku pikiaq)..Ni kaki tengok DVD la ni..hehe


Pastu aku pun mengadula kat pekerja KFC tu kata kat luar ada KAKI RABA!!! Dia pun terkejut..Then dia ngan kawan2 dia pun apa lagik, pergila cari kaki raba tu kat luar...


Aku pun malas nak ambil port dah...Sebab kat luar dah ada polis...Tiba2 jakan polis ada, tadi xda pun..Entah2 dah ada orang kena raba..ehm..Aku harap Kaki Raba tu dapat hidayahla pada bulan Posa ni....Budus betullakan...Agak-agakla..Bulan Puasa kot!! GSTK!!huh!!


P/S: Orang yang mempunyai sakit mental tak semestinya berpakaian selekeh...Jadi sila berhati-hati semasa berjalan di luar..

8 comments:

sukabaca said...

eiii....very de bengongs that pakcik..mst terngiang2 kan " ha!nk p mana tu???"hihi

Jannah said...

tahuuuuuu xpaaaa...seram nyah...tiap2 malam mesti teringat kata2 dia tu..

sukabaca said...

kalau teringat slalu...org kata la kan...dia pun teringat kita...gano tu jane??huhu

Syar said...

eh Jannah orang gila tak wajib solat kan

Jannah said...

Err...rasanya dah tak ingat dah kot..hehe

syar: Ya nook..kalau puasa pun batal apatah lagi mayang...

Syar said...

so pakcik tu dah kira ahli Jannah ar! sbb tu dia carik awak ritu! hehe

Munira Shaari said...

seramnyer jane,,nasib baik awk selamat

Jannah said...

syar: Syar...syar..syar..ko dokter ker??hehe

Munira: Ha..tahu xpa..seramkan..eii