Tuesday 26 April 2011

Tamat tugas sebagai suri rumah pada harini ini...hehe

Alhamdulillah...selesai sudah tugas2 yang diamanahkan untuk aku buat pada hari ini...Segala-galanya hampir berjalan dengan lancar dan sempurna...dari membasuh baju,menyidai kain,memasak dan memberi arnab2 aku makan,semuanya dilakukan dalam keadaan yang agak baik...hehe..Entah kenapa harini aku agak gembira dengan tugas2 ini...mungkin sebab "pengarah" dan "pelakon2"nya adalah aku sendiri memandangkan ahli kluargaku sebahagiannya berada di Kuala Lumpur termasukla mak dan abah aku...hehe..Selalunya kerja2 rumah ni jadik tak enjoy bila kita terasa di"arah" dan di"perintah",betui tak?hehehehe....Esok,aku masih seorang raja di rumah ini!!!!!!! Apa tugasan aku ya....hurmmmm......meh kita listkan....


  • Iron baju2
  • Kemas bilik abah n mak
  • Breakfast untuk TOK...Apa  tok nk makan esok?huhu..kena google nih
  • Breakfast untuk arnab
  • Mop lantai...Tadi tak mop sebab lantai tu cam ok ja...
  • Lunch untuk tok....
  • Bersihkan oven
  • Siram pokok bunga
  • Basuh n jemoq kain
  • lipat kain dan asing2kan..
  • Tgk tv,cerita Marimar,Sejuta Cinta Marshanda,Nur Kasih.
  • Naik basikal
Pssst: Good Luck untuk temen2 gue yang menghadapi peperiksaan akhir mereka...Jangan khuatir dong...Usahanya misti keras2 sih dulu..kemudiannya mohon pada Allah semoga dipermudahkan kalian menjawab...Insya Allah...Kalian pasti berjaya sih..Amin

No comments: