Thursday, 1 September 2011

Bingkisan bermakna daripada sahabat yang jauh=)

Beberapa hari sebelum raya..


"Jannah,mintak alamat,saya ada benda nak kirim kat awak" msj kawan aku Syar..


"Lah..Yaka Syar,kad raya ker,xyahla wey,mahai ar nak antaq, simpan ja duit awak tu,boleh beli top up nanti.xpun.simpan ja,nanti awak balik bulan 12 nanti,bagila kat saya",aku balas..


"Jannah,bagila...aku dah beli ni..kang aku kecik hati kang.."msj dia yang menggugat naluri aku..


Aku pun bagila alamat aku...Sebenarnya..aku memang suka kad2 raya ni tapi xdalah sampai nak menyusahkan orang-orang yang aku sayang.Kadang-kadang aku mintak ja tapi xbermaksud aku nak...Serius..Tapi xsangka...sehari sebelum raya, tepat pada pukul 4 petang..Tiba2 posmen datang...Subhanallah....Kiriman yang ternilai datang dari sahabat yang jauh...Jauh sangat..........



Subhanallah...Mata aku tak berkelip pada bungkusan yang diberikan..Terasa bagai mimpi..Memang rasa macam mimpi..betul..Tak pernah pun terbayang dapat bungkusan dari oversea..Alhamdulillah..Makasih na Syarnissa..Makasih sangat-sangat..=)

Syar...saya akan pegang bungkusan ni sebab saya tahu..Cap jari awak pun masih ada jugakkan kat sini..Maknanya..awak pun pernah pegang benda yang sama yang saya pegang sekarang...Huhu..aku lak sedih tetiba..T_T

Nanti aku nak framekan tiket ni pastu aku nak letak kat meja study aku kat UIA nanti..Inspirasi ni Syar!!!!!Inspirasi!!!!Awak pun tahukan betapa aku nak sangat2 pi Oversea macam awak..Tapi terima kasihla sangat2 bagi aku tiket ni..Aku tersangatla suka..Mungkin tiket ni sampah bagi orang lain tapi ni harta karun  bagi aku Syar,harta karun!!!! Ha..mulala aku nak jakun2 kat sini...hehe..Tapi seriously,i do really love this!! It's AWESOME dear!!!hehe


Thanks Syar...Mesti mahalkan,menyusahkan awak ja..huhu
"Ko dokter ker"..trademark kita..kahkahkah
Syar..Tu menara apa Syar?Dalam Opera House tu ada natang apa Syar?Ceritala sikit..hehe

Wuuuuuu......Comelnya Koala ni...err,napa sekor hitam sekor putih?Ni symbolize apa2 ka? hehe..Hugging aku tahu..Symbol of friendship and love =)...Sayang awak Syar.,makasih na...Even it's sound cliche for you,but..everything u gave, it was just like...AWEVEN!!! (AWESOME + HEAVEN) ehehehe..suka hati aku jakan...ekeke

Eh2....Kad raya kiter ker..hehe...makasih..

You are the most special person not me..=)
hehe..Ada tema jugak ker kad ni ghupanya..

Grrrrrrrr...........Perli aku ke nyah?? HEHE

Ucapan kad raya yang terpanjang yang pernah aku dapat...hehe..serius...u broke the record...

Dan juga CD yang mengandungi gambar2 dan lagu kegemaran kami=)

Antaranya..

 Gambar ni..feveret aku ni pemandangan camni..ada jambatan kayu..hihi..


Ha..Nila kawan aku tu.. Hehe..Makin bertambah manis plak aku tengok...Bak kata makcik Amy Kafe Aminah.," Kawan awak tu sejak-sejak duk saner,makin cerah makcik tengok"..Dia tengok kat mana aku pun xtahu,ntah2 dia stalk awak kot..hehe..Eh makcik Amy tu dokter ker?? KAHKAHKAHKAH..

 Cantikla Syar...Macam dalam cerita omputih....hehe...

Atas tu jambatan Godwill yang awak salu cerita tu ka?
Tasbih ini...Simpanla baik-baik ya..Anggapla yang saya sentiasa bersama-sama ngan awak bila awak bawak dia...You are not alone;"")
Dulu...Sebelum tidoq..kita akan sama2 berangankan nak ke luar negara..Selalunya akula akan tanya awak dulu.." Syar, dalam banyak-banyak negara,negara mana yang awak paling nak pergi sambung study? Awak kata,"saya nak pergi US"..Aku lak nak pergi UK.. Lepas2 tu,aku pun tertidoq berangan sorang-sorang..Tapi rupa-rupanya dalam angan-angan kita tu, Allah bagi rezeki kat awak dulu...Allah pilih awak dulu Syar untuk ke sana..Walaupun bukan negara yang awak nak..Tapi sekurang-kurangnya,Allah dah beri awak rasa impian tu..Impian yang sememangnya diimpikan oleh berjuta-juta orang dalam dunia ni..Impian aku jugak Syar..Impian orang kampung macam aku..Tapi..kerana Kasih dan Sayang-Nya, awakla antara khalifah Allah yang dipilih dahulu untuk ke bumi OZ...Jadi hargaila setiap saat awak di sana..Janganla bersedih kerana kesorangan kerana Allah sentiasa ada bersama-sama awak..Kadang-kadang, dengan berseorangan,mungkin di situla baru awak akan temui Tuhan..


Selamat Hari Raya Aidil Fiti Syarnisaa, terima kasih banyak-banyak atas segala pemberian awak kepada saya ni...Sungguh berharga buat saya Syar...


Saya hadiahkan awak doa ni...Rajin-rajin bacala na...Ni doa mengeratkan tali persahabatan dan juga persaudaraan..Ada dalam Mathurat =)


 maksudnya...




Amin...Amik kat google gambar2 doa ni..Makasih..

4 comments:

Norzam Nabilah said...

sedih gilaaaa, mcm xblk raya 10taun baca post ni haha. kali ni ja trasa nk komen!haha

Zul Fattah said...

wahh..best r ko.. dapat hadiah dari oversea g2..
aku tak pernah pun dapat...kad raya pun lagi la.

JANNAH means Heaven said...

Nabila: Apa yang sedih?huhu..Semperit cam sedap ja..Nak!

Zul Fattah: Ko ni kumpulan Jambu ker?hehe..Rezekila..ko nak, doala banyak2..mana tahu kot2 Lady Gaga tu dapat hidayah nak bagi kat engkau ka kan..hahaha

fnaMaya said...

kak jannah . best yek ade kwn mcm kak syar tuu :) hehe