Monday, 5 September 2011

Entri Raya kiterrr!!!!!!!! HEHE...

Ha...Hai..hehe...bopa orang dah duk suh ceq buat entri raya ni...hai...ish2..


Ok2lah,memandangkan ni malam terakhir aku di rumah,jadi aku nak tulis entri banyak2!! Ni kira macam bekalanla untuk sapa2 yang selama ni sudi baca entri aku selama ni..Cewah,macam kau tu fofular sangatkan)hehe


Ok..Tang manaaaa nak mula ni ha..Orait... dah jumpa dah gambaq..


 Ok..Maghrib pertama Syawal...Sempat snap,sambil dengaq orang duk menjerit" Azan dah!!berbuka oi!!"
hehe

 Subuh2 lagi abah dah kejut suh duduk berjemaah untuk bacaan Yassin..Ngantuk lagi ni..Tapi, Alhamdulillahla, tahun ni kira tahun bertuahla jugak bagi femili aku sebab semua ahli keluarga dapat pulang beraya pada hari Raya pertama..

 Pastu semayang raya kat mejid...Time raya ja penuh sampai ke luaq..hehe

 Lepas semayang baruula dapat makan sikit2....=) Tahun ni mak sempat masak nasi arab,gulai kurma ngan ayam masak merah...SODAPPPPP!!!!!hehe..Pandai mak masak,tapi anak dia ni tau mencekik ja..hehe

 Yeah!! Mereka sudah mari..Ni jiran sebelah,merangkap bapak2 saudara ceq..@PAK MENAKAN..=)

Mak2 sedara serta anak-anak mereka

Gamat2..pening kepala aku..hehe

 A'dnin my nephew and Kak Eja,My sis-in-law=)

 Siyan Aliff,xleh nak merasa lama2  naik motor sebab telah dicop dulu oleh A'dnin.."A'dnin nyer!!"huhu

Seorang pakcik tua yg tinggal di kampung ,menunggu kedatangan anak-anaknya dari bandar..kahkahkah..gurau2..

 Ni bang guwe sih..Abg Pideh!


 Nila gambaq raya kami!!!!!!!!!!!! HAHAHAHAHA...err..ok dak cerita camni?sesuai dak letak hahaha kat belakang tu..hehe...Wuteverlakan,yang penting mak ok jerr!!! =b Ha..Tema taun ni suppose to be peach but  makcik the MARVELOSST tailor cakap,dia xsempat nak siapkan baju nenek ngan mak aku walaupun dah 3BULAN dah antaq..Plus,dia cakap nak siapkan baju anak-anak dia lagi..Ehm..What should i say ha to this makcik.."KITER BAKOR JE MESIN JAIT DIERRR!!" Mujuq raya,lepas bakaq,mintak maafla balikkan...hehe..(Aku gurau jalah,kang makcik tu baca kang,kecik laaak hati dia)=p

Wah!!..Pencahayaan di situ menyebabkan aku seolah-olah seperti Bidadari yang turun dari syurga untuk makan Samperit.hehe..
 Ha..Lari2!!!Time2 ni jugak nak marathon kak aku ni..kompom tak sempat punya,10 saat ja set..hahahaha

Hai anak-anak sedara aku ni...Xboleh nak pegun sat..hehe..Pening dah tok2 aku pun..

 Keluarga Haji Othman dalam kenangan..1960-an..cewah..hehe..Ni abang aku ar ni..dia pi set takdak kaler lak kamera tu..Adoiyaiii

 Ok..Ni femili kakak sulung ceq..Kak epot dan abang Zuhairi..Dorang duk Sarawak..hehe
Aliff tula cucu sulung keluarga Tuanjiman..hehe( berapa banyak hehe daaa)
 Tegak! Femili dari abang aku yang kedua..Abang Effie,Kak Eja dan A'dnin!!!ekeke..tukaq lak daripada hehe

 Nenek aku!!!!! Tok Yam!!! Tak bopa laghat sangat dah dia..hmmm

 Anak-anak dara Tuanjiman..=)
 Sesi berhingus-hingusan ngan tok...=P

 Ha salam2..Ni dosa paling banyak sekali ni ngan mak..hehe..Gurau2..Nila penunggu setia mak malam2 waktu mak di wad masa kena demam denggi tu..Anak misaili dan janggutwi abg aku ni..hihi..makasih na  beli aih ketoi !! Jaga umah bek2..

 Ninin ngan papanyerr..
 Pewaris legasi Hj Man cuba menapow tokwan dan tok mereka dengan gaya2 yang comel..hehe

 Kaki pow tegar ni!!Adikku..hehe
 A'dnin bad mood...huhu..
 Mak ngan abah dengan pose yang sama macam tahun2 lepas punya gambaq raya..hehe


 Lepas sesi bergambaq,terus Kak Effa dan suaminya berkejaran menaiki kereta ke Kelantan,umah mentua Kak Effa..ce..bunyik cam dramatik sangat lak kan..Berkejaran bagai..hehe

 "Aliff balik kapong!!" kata A'dnin..hihi

Ok..Selamat Hari Raya AidilFitri..dan kepada sesiapa yang berpuasa enam tu..Selamat Hari Raya posa enam..hehe..Mengantuk sangat2 dah ni..Doakanla perjalanan kami selamat ya,Insya Allah..ada umoq panjang,aku tulis lagi..Sekali lagi Salam AidilFitri daripada Jannah dan Keluarga,Maaf Zahir dan Batin...


P/S: Malam ni di Perlis,malam esok di mana plak kita ya..Sedih =(

10 comments:

Syar said...

sedihnya...wlupun tu bukan gambaq kuarga aku...tp aku pun tumpang gembira tgk gambaq2 ni...sedihnya...

d i b a said...

Welcome back to UIA ^___^
khidmat anda diperlukan... hehe

JANNAH means Heaven said...

Syar: Keluarga saya,keluarga awak jugak Syar;)

Kak Diba:Makasih na kak=) Insya Allah..tengah berkobar-kobar ni..doakan yang terbaik eh!!!

k.ala said...

best2...syok tgk pic raya jane n fmily beseri ngn 2 kanak2 tu...i p umh u, u ketiduran tp apepun kita da beraya sakan 1hari sblum tu...;)

Munira Shaari said...

"cik jannah beraya sakan"
boleh buat tajuk filem ni heheh

Anonymous said...

sekarang nijagalah mak n abah baik2,bila hangpa dh kawen,aku plk y amek turn jg, so rebut peluang ni sebelum angpa dh nikah~understood

JANNAH means Heaven said...

kak ala: Ha..tula..sayangnya...tertidoq plak saya..huhu..ehm..sedapla kuih raya kak bagi tu..yang rumah punya eh?

Munira: sy rasa,awak lagik sakan dari saya kot..hehe

Anon: Ni saheh abang aku..hehe..yalah,sama2la kita jaga mak abah..=)

ala la la la kak said...

yang umh la jane...ni mst segan nk mkn aritu ms raya 2kan;)

JANNAH means Heaven said...

a'aa..ada yang tak termakan..nak makan,tapi kuih tu jauh benor..duk kat tepi uncle akak..segan lak nak amik..kang dia kater kebuloq pa budak ni..kahkahkah..gurau2..neway sedapla kuih2 tu=)

alaaaaaaaaaaaaaaa :( said...

buleh plak akk x perasan cbuk benor uncle tu berceghita hadoi, dia pkai bju x msa jane p..(xhengat klu dia tak pkai adoyai)sori la jane no, lain kali kita bersidang kt dapur blh mkn kenyang2, lg 1, senaqnya nk buat mkan berat2 skit tp slalu mr F tu gtau dkt2 nak p dah...apapun..sbb jane xdpt mkn aritu so ditapawkan ke umh..hihi