Thursday 18 October 2012

Tok telah tiada..

Alhamdulilah..

Baru sahaja selesai tahlil untuk nenek aku tadi..
Tak sangka begitu cepat dia pergi tinggalkan aku...Allahuakbar...Allahuakbar...Allahuakbar...Besarnya keagungan Allah..Besar juga ujian-Nya kali ini kepadaku..

Nenek yang aku panggil tok sejak dari kecil lagi..
Bercerita kepadaku tentang kisah Ular Ngaum dengan anak orang miskin..
Cerita yang sama yang diulang2 tanpa aku jemu untuk mendengarnya..
Ketika kecil,rambutku yang mengerbang didandan,minta sahaja berapa dandannya, 2 atau 3 pasti akan dibuatnya..

Tanpa jemu pasti ada cerita Ular Ngaum bersama orang miskin lagi..menghiasi hari2 kami..

Tok yang selalu menjadi tempat aku berlindung takut emak mahu memarahiku
Bila merajuk, ubatnya mudah sahaja..
Ucapkan maaf dan baring sahaja disebelahnya
Pasti muka mencuka jadi ceria...



Tok yang aku cintai kini menjadi pendiam....
Diamnya kini..Diam selamanya..

Ya Allah..Aku mahu bertemu dengannya lagi...

Mohon sedekahkan Alfatihah untuk nenekku Maryam Che Wi yang baru sahaja meninggal semalam..

1 comment:

Unknown said...

Bismillahhirahmanirahim.....