Monday 22 October 2012

Rumah baru..


Harini..Hari keenam tok pergi..
Setiap hari..berlalu seperti biasa..

Tapi..
Ada suatu keadaan yang tak dapat aku nafikan berlaku dalam rumahku..

Sunyinya...

Ya..sunyinya rumah aku kali ini..
Sunyi sangat2...
Kalau dulu, setiap malam2 aku dengan femili aku akan ditemani dengan batuk2 tok, sogha tok mengaji, sogha tok penat..bunyi inhaler tok..Sogha tok sebut Allah2..Sogha tok mintak nasik..

Tapi sekarang sunyiiii sangat...
Xtahula bagaimana nak aku coretkan perasaan aku kat sini..
Tapi bagi aku yang tinggal sebumbung dengan nenek aku sedari umur aku 6 tahun hinggalah umur aku 23 tahun, ketiadaannya memang amat2 aku rasa..

Sunyi...Sunyi sangat2..

Patutla sepanjang hidupnya kerap kali dia memanggil aku untuk memandikan dan memakaikan baju untuknya...Rupa-rupanya, dia nak aku pegang dia puas-puas sebab waktu dia pi nanti, aku sememangnya tidak berpeluang langsung untuk menyentuh dirinya apatah lagi untuk memandikannya...sigh..

2 hari lepas,sempat singgah di 'rumah baru' tok..Luas kawasannya,cantik...tepi sawah,belakang masjid...baru lagi mak kata...ada 6 orang lagi yang duduk situ...Tok yang ke tujuh..Tapi..Tak sangka,tok wanita pertama yang duduk di 'rumah baru' tu..Yang lain semua lelaki....Huhu..hebatla tok..Terbaik sepanjang masa......

 Semoga tok aku tak sunyi duk situ...Boleh jumpa Tokwan Wahab dengan tok nyang  dah...

Jiran-jiran baru tok..


Rumah baru tok..


Tok..Terima kasih kerana menjadi tok ceq yang terbaik dan terima kasih sebab lahirkan mak yang terbaik untuk ceq...Ada rezeki kita jumpa lagi na...

Al-Fatihah...hadiah untuk tok...

2 comments:

Unknown said...

Tok c u njannah :'(

Anonymous said...

amin!moga dtmpatkan bsama para syuhada