Sunday 11 December 2011

Last adventure for this year...


Alhamdulillah...Settle sudah pengembaraan aku di Gua Tempurung..Lama jugak baru aku terasa nak update maklumla sekarang ni aku tengah habiskan masa untuk keluarga aku pulak..hehe..Oh by by the way, SELAMAT PENGANTIN BARU kepada schoolmate aku, Rihazrin dan pasangannya...Semoga berbahagia hingga ke syurga..Amin..=)

Berbalik kepada cerita aku..Ehm..Sebenarnya Gua Tempurung ni bukanla tempat idaman aku pun untuk aku jenjalan..Tapi bila sampai kat sana,baru aku tahu yang tempat ni merupakan salah satu tempat yang digunakan dalam sebuah filem yang sangat-sangat aku kagumi dan memang nak pergi..Ha...Nak  tau dak cerita apa?hehe...Nanti aku cerita..

 Pagi-pagi lagi aku dah tercongok depan Tangga Firaun..Maklumla,excited nak pergi..Takut tertinggal..6.30 tepat katanya..

6.30 ler sangatkan...huhu..6.30 waktu Afrika kot no..

 Terkejut kawan2 aku tengok isi beg aku...hehe...Beg Doraemon ni..Semua ada..Basically,makananla paling banyak..hahaha..

 Let's go to Gua Tempurung!!!Yeay!!!

Perjalanan kami mengambil masa hampir 2 jam..
 Ha...Nak sampai dah...
 Ok..makasih..

 Mendengar khutbah dulu daripada committee program..hehe

  Cik A dan Imah,peneman setia di setiap pengembaraan aku...hehe

Ada 4 pakej yang disediakan..Kami ambil pakej ketiga... 

 Sejenak di depan kaunter.perghh.ayat...kahkahkah

 Khutbah daripada coach di situ..
 Masuk!!!!!!
 Keadaan sudah menjadi semakin gelap...
 Wuaaaaa....Cantikkan...

 Ada macam2 bentuk dalam ni..Muka Osamala, Alienla,ikan,singa...Monaliza pun ada..hehe...

 Ok..Ni yang aku tengah sentuh ni...Aliran air yang mengandungi bijih timah..Ni kalau proses ni..Boleh kayo den..hehe

 Lembut pasiaq ni..Boleh wat scrub,tonyoh kat muka..

 Macam2 aku jumpa dalam ni..Ada satu tempat tu sejuk gila!!Memang berangin macam duk dalam bilik yang ada penghawa dingin...best wooo

 Ok..waktu ni dah masuk lorong yang sangat-sangat gelap dah..Kami nak menggelongsor..
Ha nampak dorang tengah menggelongsor, xdala terlalu tinggi tapi...memang gerunla jugak sebab tersangat licin waktu ni..Tapikan, waktu ni jugak,aku telah  termenganiaya seseorang...kesian gila kat dia...Maklumla gelap..Aku mana nak nampak...errr..sorry ya kepada sesiapa yang aku aniaya tu..huhu

 
I wuz here!!!!!!!!!!!!!!!!!hehe.. Ok..no  picture after this  because handphone terpaksa dibalut dengan plastik disebabkan kami akan merangkak ke dalam air!!!!!! yahuuu..water confident nih..hehe

Ok..selepas merangkak punya merangkak..akhirnya,kami keluar kat sini...hehe..

Pengalaman masuk ke dalam lubang tikus dan merangkak ke laluan sempit di dalam gua yang dipenuhi sungai adalah pengalaman yang sangat berharga bagi aku...Dan yang paling berharga mestila bila dapat bermain-main di dalam sebuah tempat yang menjadi lokasi sebuah filem kegemaran aku ni..Ha...Filem apa cer teka??

tq gugel
 DUYUNG!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehehe...menarik tak...(cengkerik pun datang tetiba) kahkahkah..

Ha...sapa pernah tengok filem Duyung? Ingat tak scene Maya Karin bawak Apek pergi tempat dia yang dipenuhi dengan harta karun tu..Memang cantikkan kalau dalam TV...Memang merelip merelapl tempat tukan..

tq gugel
Bila tengok Filem Duyung tng scene ni, memang aku kagum sangat2 sebab terlalu cantik..Mati2 aku ingat dia wat kat dalam gua area2  pantai bahagian Sabah, teringinla nak pikan.. Sekali rupa2nya kat Gua Tempurung ja...hehe...Tapi waktu aku pi tu gelap sikit..Cantikla jugak gelap2 pun..hehe..Apa2pun..Thanks Allah for the surprise!! Dapat jugak aku merasa tempat idaman aku ni=)

Berakhir sudah sesi pengembaraan aku tahun ni..Alhamdulillah tahun ni adalah tahun yang sangat bermakna buat aku,banyak tempat yang dah aku lawati..Makasih na Allah..Insya Allah tahun depan,aku target untuk ke OVERSEA pulak...Ada rezeki adala..doa2la na..Amin=)

P/S: Finally, after 2 years, my best friend  will come back from Australia..I really miss her so much..Please pray for her journey yar=)



2 comments:

Syar serba salah... said...

aku ni tiket pun xbli lagi...harga tiket skrg dh mencecah RM 6000! aku cuti seminggu ja... from 23-31 Dec... berbaloi ka prabis RM 6000...

Jannah said...

mcm xja.............huhu..baik simpan wat blanja aku..huhu