Saturday 30 March 2013

Kembali dengan matlamat


Lusa..aku akan kembali ke sekolah
Ehm...menghabiskan separuh lagi praktikal aku..dh xlama dah
14 Jun 2013 bersamaan dengan hari Jumaat,maka akan tamatla kerja aku sebagai guru praktikal...jadi lebih kurang 2 bulan camtula lagik..

So far,aku dah diobserve oleh pensyarah2 dan guru pembimbing aku sebanyak 3 kali...ada lagi tiga kali lagi..,komen2 yang diterima daripada mereka agak baik, Alhamdulilah..

Apa2pun,still aku rasa berdebar...tu ja yang salu aku akan rasa bila nak masuk ke kelas...berdebar dan berdebar..

Nevertheless,aku sudah ada matlamat yang tersendiri di sekolah tu...sudah ada beberapa orang pelajar yang menarik perhatian aku..mereka aset sekolah yang mereka sendiri tidak tahu yang mereka memang aset sekolah yang berharga..Hazim, Rahim, Abi, Afifi,Taqudin,Srineevasa...I would like to make you discover your own potential to become a very good human..You will..I believe you will find it..

Salah seorang students aku sudah menunjukkan perubahan positif setelah aku memberikan sedikit kata2 semangat kepada mereka yang duduk di kelas yang kesepuluh daripada sebelas kelas tingkatan 4, mereka mampu berjaya jika mereka berusaha bersungguh-sungguh,Alhamdulilah...Safiq seorang pelajar yang duduk di belakang,main2 ketika aku mengajar sudah mula duduk di hadapan, mula bertanya jika tidak faham,  berterima kasih ketika aku memberikan sesuatu dan meminta maaf jika dia membuat kesilapan kepadaku dan guru2 dan lain...Alhamdulilah..Aku tak ragu2 memberikan dia anugerah pelajar terbaik bulan Mac..Semoga perubahannya berkekalan...

Aku sayang pelajar2 aku...Dan aku harapkan pengakhiran yang baik untuk aku dan mereka



No comments: