Thursday 31 January 2013

last night at home...

Malam last kat rumah..huhu
Ingat nak balik lusa,tapi memandangkan dh ada yang nak menghantar aku lebih awal,jadik aku balik awalla sikit..


Sepanjang cuti ni,aku banyak habiskan masa dengan tidoq...entahla, letih ja rasa sejak balik Vietnam ni..selsema n batuk aku plak tak surut2 lagi.


Tapi pada sebelah petang,aku g sekolah..mengajar agama kat budak2 sekolah rendah..hahaha....rasa cam malu lak nak crita tapi mak akula ni,dia suh aku ganti dia,jadik aku gantila dia jap jadik ustazah pilihan giteww,bahaha..so dengan itu dapatla mak aku berehat2 skit kat rumah sambil tgk crita indon kegemaran dia tukan...hahaha...mak2...

Baru2 ni,aku dapat result untuk exam sem lepas...4flats?..huh! jauh sekali nook..Tapi Alhamdulilahla...sem lepaskan..sem lepas...sem tuuuuuuuu....aku......... Dean's list lagik, huhu...alhamdulilah untuk kali keenam,=P..suka ka? ehm...kalau aku tunjuk kat mak ayah aku,dorang xkesah bopa pointer..tang dean's list tu jalah dorang nak dengaq...jadik bila dorang suka,aku pun seronok...cuma yang tak seronoknya..CGPA aku cam tak bergerak sangatla...duk main kot lerong2 tula..(aku tulis utagha pekat ni) hehe..n lagipun kawan2 aku yang lain ada yang berduka tentang result masing2...(aku punla)..jadik aku malas nak syok sangat..alah pointer cam aku bukanla hebat sangat just nak bagi mak ayah hepi tu adala sikit2...Somehow,it tells them how serious you are in your study but sometime,it back to the fate either..kalau dh tertulis sem ni ko dean's list,memang rezeki ko lakan..tapi kalau bukan,maybe Allah bukakan rezeki tang lain...tu ja aku pegang..Aku pun ada ja time yang x Dean's list,so dh rasa dh semua perasaan2 tu..

Kalau diingat-ingat,sem lepas banyak down jugakla.. banyak menangis pun ada...menangis dalam kelas (masa tahu nenek aku meninggal), menangis sebab aku xleh jawab exam dengan baik, menangis sebab dapat group mate foreigner n local yang menyusahkan aku, menangis sebab persatuanla, program bagai..Tetapi secara jujurnya, i'm very lucky to have myself as a friend..yes, kawan terbaik aku adalah diri aku sendiri..Aku pujuk diri aku, jadik tabah..xleh nak nangis lama2...xleh nak duk sedih lama2...bagi tau kat diri aku, people  just interested to see our performance ,problem kita dorang xnak tahu pun..so terpaksalah sorokkan emosi..but sometime,sebelum tidoq...mengalir jugak lagi air mata ni..letih...

Beberapa hari lagi,aku akan melangkah ke sem baru...sem kali ni agak berlainan sedikit kerana aku akan berada di sekolah..haha....jadik cikgu lagik kiter...hurm...........semoga yang terbaik menanti aku...wuarghh..mengantuk dh,barang2 pun xpack lagik...doakan aku berjaya sem mendatang ni..kalau boleh nak 4FLATS jugak untuk praktikal ni! Amin..

By the way,to my best friend syar,Happy birthday yang ke 24...hehe...Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..Always remember the date ..1st february..Nak apa?ikan keli goreng nak?hahaha..used to give her dat fish for the birthday present...hahaha..ada lakkan..dh dia suka makan tu..Semoga tercapai segala hajat dan impian awak syar...We always pray for you..


Syar ngan Ussain aku yang semartgiler!hahaha



P/s: Hai..Berat rasanya nk tinggalkan umah ni...=(



No comments: