Thursday 14 June 2012

Educational Trip to Sabah=)


Hai...hehe..mood nak berblog dah sampai...tumpang anak saudaraku Aliff tak bangun lagi sambil bertanya "Boboboi dah bangun dah?"soalan  yang bermaksud..aku xdak chancela nak berblog sebab dia nak tgk boboboi kat laptop aku..haii...Aku salu kelentong dia cakap Boboboi tidoq,so time tula dia  xkan sentuh laptop aku..kalau tak mahu pecah rumah aku dengan sogha dia nangis nak tgk Boboboi la bintang2la..Hadoyai, wutevalakan..layan jelah budak2...

Ha.. 2 bulan lepas,aku g Sabah ngan MRC Aminah n Mrc Bilal..lama punya ceritakan,napa tak cerita yang tahun lepas punya Jannah,huhu..Maklumla..sibuk sangat aku pun sem ni..Sangat2 sibuk,kalau fikir2..perghh nightmare sangat kot, ngan meniaga lagi ,MRC lagik,  subjek research la bagai...hadoi...dah lepas ni..legala sikit...

Oklah..xnak banyak ngomong..dah divert mana dah..hehe

Naik Air Asia je nook..Nak naik Mas mak xmampu..kahkahkah..kali ke-3 aku ke Sabah..xcited macam xpernah pergik..HEHE

Babai Malaysia...Mak nak g Over the Sea ni..hehe
Arghh...harusla sampai nak dekat kul 10 malam ,dah bertolak dalam pukul 7.10 petang..Sangat letih tapi teruja

Sampai2 ja trus disambut ramah oleh wakil pelajar UMS..Bas nipun,UMS bagi free ja guna tau..haaaa...bestkan..Kata diorang ni hadiah daripada pihak dorang tanda mengalu-alukan kedatangan kami..hehe..makaseh UMS!UIA sayang UMS..ahaks=B

Keesokan harinya,kami ke Rumah Kebajikan Kanak-Kanak di Sabah..Melawat sambil membuat kerja-kerja amal kebajikan...(Bersamamu sangat2 budak2 UIA kat sini)=P

Tapi sini xleh ambil gambo budak2 kecik tu..polisi katanya..untuk menjaga nama baik budak2 tu jugakla..sebabnya kebanyakan anak2 kecil yang ada di rumah ni adalah daripada keluarga yang agak bermasalah..ehm...xpa...paham2..

Petang tu kami g ODEC, UMS..ODEC ni stands for Out-Door Development Centre  Kira tempat riadahla bagi budak2 UMS ni..Best giler ODEC ni,memang best,mana taknya sebelah pantai..bertuah sangat adik aku,Qilah..dapat masuk universiti yang duduk kat sebelah pantai yang cantik..jeles2..huh!UIA,saya nak awak ada pantai jugakkk,boleh taaakk??( dasar tak bersyukur Jannah ni)

 Ni la Abu Suhud,MPP UMS merangkap best friend aku ngan Jah kat sana..err..ngan budak2 UIA yang len jugakla..hehe (Tetiba ja jadik best friend pulakkan)hahaa..serius,dia seorang pelajar yang sangat hebat bagi aku..Baik,sopan n penuh dengan budi bahasa,haaa..bukan senang aku nak memuji ni ha,budak laki lak tu tapi dia memang sangat bagus....Thanks Suhud sebab jadi tour guide terbaik untuk kami semua=)

Ni kitaorang nak main sukaneka=)

Lompat pijol lompat..jangan kasik malu group kita wey!!! hehe
Ya Allah...hahahaha!! 

hehe..comel..Ubey..budak Comoros..area Madagascar..sungguh2 dia main..orang len suma men kecoh..hahahahaha
Rileks ja..Juara tiup belon ni!! haha..nak otograp ka?

Subhanallah..romantiknya pantai nikan....feeling lak kan tetiba..

Sambil2 feeling tu tulisla nama sendiri kat tepi pantai ODEC nikan..sekali kau..
datang hanjeng mana tah...takut mak...teros feeling ke mana aku ke mana..hanjeng tolla anjing tu..hadoyaii
Trus aku jadikan dia subjek utama dalam gambaq aku..hehe...macam kambing pun adakan anjing ni..

Sangat menggemari gambar ni...hehe
Leviu ODEC,jumpa lagi nanti..hehe..

Bersambung len episod: "BOBOBOI dah bangun dah?" dah mari..ahahahahah

No comments: