Friday 2 August 2013

Kap Ha Wau Ya Nun..

Kap Ha Wau Ya Nun...

Hahaha...tetiba nak wat ejaan jawi..actually aku tulis diari pun dalam jawi sebenarnya..Entahla pasaipa, mungkin sebab aku malu kot takut2 orang terbaca diari aku..Yalah kalau tulis melayu senangla nak faham,tulis jawi orang macam xberminat sangat nak baca..and to tell you the truth, aku sendiri pun malu nak baca balik diari sendiri..haha


Kap Ha Wau  Ya Nun...
Kalau disambung2kan ejaan huruf jawi tu maknanya " Kahwin"atau  omputih panggil marriage..

Lately banyak sungguh dapat undangan majlis perkahwinan kawan2 aku ni...Sungguh aku tak percaya yang aku dah mencapai umur 24 iaitu umur market tengah hot untuk kahwin...Tapi entahla...Berulang-ulang kali jugak aku ditanya bila nak kahwin,dah ada calon ke belum, bila nak makan nasik minyak dan seumpamanya..

Haha...malas nak jawab..Kat UIA tu ada ja..orang arabla banyak..Tapi sebagai gadis melayu, aku nak buatan Malaysia ja..haha..Kang amik orang luaq, dapat yang Syiah kang,ha tak pasal2 aku duk meraban-raban Usaaainnn..Ussainnnn..uSSAAAINN..kahkahkah..Ussain nama motor aku..Depa meraban pasal cucu Rasullullah,saidina Hussain....ish2..Tapi rakyat Malaysia pun dah banyak jugak Syiah kan...sadis betul..

whatever it is, seriously, buat masa sekarang,aku xtermampu lagik nak memikirkan pasal kahwin...Sebab banyak lagi kelemahan2 aku yang aku nak upgrade before getting married..U knowla..nak jadi isteri ni bukan mudah..Insya Allah, i put this target after i getting my master 1 or two year from now...Xdalah tua sangat umur 26 kahwinkan... haha...



#mencariyanghalalbukansemudahyangdisangkayangharamadadimana2

No comments: