Wednesday 25 July 2012

Teringatkan....


Alhamdulilah...Harini..genapla  6 hari kita berpuasakan..Sekejap sudah masa berlalu..Kalau tahun lepas,aku berpuasa di sekolah rendah sebagai guru Kafa,tahun ni aku berpuasa di sekolah menengah sebagai guru praktikum pulak..hehe.. 

Dekat SMKAP,bulan Ramadhan bagaikan pesta ibadat untuk penghuni-penghuninya...Baik guru mahupun pelajar,masing-masing sibuk dengan aktiviti tadarus dan juga solat jemaah.Untuk program Ihya'Ramadhan tahun ni,aku ditugaskan sebagai jurugambar dan jugak Editor untuk Buletin Ramadhan..Jadik, mana-mana program yang diadakan..akan terlihatla kelibat seorang budak perempuan yang bersembunyi di balik2 tiang untuk mengambil gambar..hehe..yalah..lagipun time practicum ni aku bukan buat apa sangat..bagus jugakla ada job2 camnikan..


Pagi tadi ada pelancaran program Mahabbah Insan Prihatin 1:700++..Ha..apa tu 1:700++..Tu maksudnya....satu kebaikan yang kita wat dalam bulan Ramadhan ni akan dibalas 700 kali ganda pahala.Program ni lebih kepada menggalakan pelajar-pelajar bersedekahla dan saling membantu.Jadik,apa tunggu lagi..Jom kita wat kebaikan banyak=)

=9
 Tadarus A-Quran bersama cikgu2=) 
 Tadarus pelajar-pelajar bersama Naqibah
 Solat Zohor Jamaah
 Setiap kelas juga diberikan juzuk masing-masing untuk dihabiskan
Tepat pada pukul 1.10, hayya A'las Solah!
 Kepada-Nya kami bersujud..
 Mengingatkan aku memori Ramadhan bersama kawan-kawan dulu..

Sambil2 jalan-jalan mengambil gambar..Tiba2 teringat nak ambil gambar ni...Ha..

Kelas lama aku 5 Sumaiyah....Sekarang dah jadi kelas tingkatan 1 Sumaiyah..

Hey,that my place! Don't adjust ma seat!Ce..tetiba wat gila talak..hehe..tempat aku ditengah-tengah barisan kedua...Err..Maksud aku..EX- tempat aku..hehe
Budak2 ternakal 5SUMAIYAH 2006 were here!!
Dari kiri Farah,Jannah and Afida...=)
Ruang bermeditasi bagi kami,bahaha..Kantin!!!!Kelas aku betul2 sebelah kantin..Jadi...apa lagi melaungla dari atas..." Faraaaah,karipap tigaaa woii!!nanti aku bayaqqqq!!!!!!"hehe..xdakla gitu..malu kat junior..wakaka(cover)

Ehm...sekolah yang single gender ni lain sikit tau..seronok dia..sukar nak digambarkan..haha..seronok gila...Kalau dalam kelas tu  kdg2...macam rumah hantu..hiiii sana..hiii sini...ada ja perangai masing-masing..hehe...Well,miss that memory so much...Teringatkan...='')

P/S: Lagi 6 hari rupanya di sini....ehm..

8 comments:

athirah said...

Ramadhan Kareem kak Jannah !
siyess rndu gila nak berramadhan di smkap :")

faqihah salleh said...

Rindu sangat2 ngan SMKAP!

Taktaw plak 5S dh jadi 1S. Abes, klas form 5 pi mana weh?

Jannah said...

qihah:kelas form 5 dekat bangunan baru...bangunan yang ganti padang sekolah...huhu..ingat dak,tym kita kuaq bangunan tu xsiap lagi..

Tirah: Ehm..meriah sangat tirah kat sini..

Syar said...

Subhanallah beruntungnya para penghuni dan current students kat SMKAP ni... Sy amat tersentuh dgn gambar2 sujud tu... I believe Allah is pleased to see that!! Gambar2 para pelajar sujud tu banyak membuat sy berfikir... Subhanallah Thanks Jannah sbb share..

Syar said...

maaf2 maksud aku *alumni bukan penghuni..wakaka sori2

Jannah said...

hehe..apala..tetiba ja...eh syar,adik awak panggilla..haha

faqihah salleh said...

owhhh..gitu..


hmm..bler plak la bleh dtg SMKAP yg t'chenta neh..huuuuuuuuuu~

Jannah said...

ko datang jer qihah...cikgu cik hasniah rinduuu kat kooo..hehe